Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

kembali bekerja kerjaan

hehehehe sok dah kembali kerja seperti biasa... 3 mggu cuti... x leh nak wat pe... sok dah start... agak2 ye ingt ke x lagi care2 bekerja..ahaks..( ingattttt )3 mnggu x de mcm2 prubahan yg berlaku kat opis ni... hari ni( ahad) datang keje dah ade line tempat user beratur la plok.. mcm nak beli tiket wayang kat mega mall je... ekekeke.. cume ditambah hiasan bunge jek.. cantik jugak..

hmmmmm...pg induksi baru2 ni mcm yg aku dapat.. bagus jugak induksi ni..sblm ni aku dgr org asyik bercerite susah senang g induksi... tp bile aku dah lalui ye lagi lah aku paham ape maksud diorg.. ade yg kate beh,, ade yg x suke.. mcm2 komen la... tp bg aku group yg aku pg ni merupakan satu pengalaman yg amat berharge la yg mgkn aku x kan dpt di lain hari ke... pokok pangkal ye mental hati dan sikap kite sendiri,, kalu dah awl2 lagi dok pk negatif je... susah jugk.. sebahagian ape yg aku dapat mgkn bleh kgsi dgn rakan sepejabat.. dan selebihnye mgkn untuk diri aku sendiri. mane tak ye kat sane lah aku dpt atasi masalah 'water fobia'. dulu mmg takut gler r ngan xtvt dalam air..( tp bukan nye takut air,,dalam sehari aku mandi lebih kurang 2 3 kali sehari kdg2 4 kali.. tp gune air paip la... ) mmg takut gler nak berenang ke mandi pantai ke,,, bile masuk lam air tu mcm ade mende nak tarik aku masuk trus lam air tu,,huhuhuhu,

tp bile kene pakse wat 'water confidence' mase tu rase nak nangis je.. tp aku tahan,, malu r... hihihi. semua peserta di paksa melakukan 'water confidence' sebelum melakukan xtvt water rafting( yg naik bot tue )nak xnak terpaksa menyerah diri dalam air tu,,, btl kate org.. kadg2 kite ni x percaye dgn diri kite sendiri je.. kite x cube pun lagi tp dah pk bukan2.. kdg2 kite x tau kemampuan sebenar kite,,, pikiran negatif yg membawa kite menyimpang jauh. kalu org lain blh buat kite pun mampu buat selagi kite mencuba dgn sedaya upaya kite. mcm la aku sendiri dulu dok pk bukan2 je sbb tkt sgt.. tp skrg insyaallah aku dah blh atasi perasaan takut dok lam air tu.. setakat nak mandi manda tepi2 air tu ok la,, drpd zaman dulu yg x leh dok langsung lam air. masuk je trus lari ke daratan.(walaupun masih x pandai berenang. mgkn kalu ade kesempatan dan rezeki mgkn blh belajar kot?

Kursus ni luaran ye nmpk mcm santai,,, tp dalam santai2 program yg biberi byk pengisian tersirat yg blh di bawa masuk dalam kehidupan seharian kite... pd mereka yg x nmpk semua tu.. satu kerugian besar buat mereka. yg baik jdkan tauladan yg buruk jdkanlah sempadan..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails