Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

KUASA DAN KEBESARAN ALLAH S.W.T

sesuatu perkara menarik yg aku rase patut di kongsi bersama muslimin dan muslimat... untuk menerbitkan lagi perasaan kagum dan takut akan kuasa allah yg maha pencipta lagi maha berkuasa ke ats ciptaan Nya.... CAntikkkkk... ajaib... kejadian ini berlaku di china selepas hujan ais( bila dan mase berlaku x pula aku ketahui)... subhanallah...













kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Raya Raya Raya

bila tibe hari raya semua insan bergembira...

tp bese ye belum tibe pun lagi hari raye semua org dah gembire... ye la.. cari baju raye, menu reye, biskut raye, langsir raye, perabot raye.. jalan pun raye...( plan untuk balik kampung lerr)



hmm sempena hari raye ni mcm thn2 yg lepas le,, seperti bese kene sponsor baju ngan kuih raye kat adik2.. cume budget thn ni alhamdulillah besar skit la.. ( tp x bemakne kene berbelanja besar.. ala kadar je...) thn ni rncg nak buat je kuih raye... (tlg mkn je la,, yg wat ye adikku.. aku tlg bg duit je.. wakakakaa) tp rase ye dah tempah ngan kak ros sikit2.. hehehehe



baju raye thn ni ikut org ganu kate mereka sepakat nak wane merah putih... aku pun tak tau nak cari mane baju wane tu baju2 aku seme wane coklat n puple je.. nak beli baru... huhuhuh nak x nak kene la cari... ( tggu la balik dari SAKAN nanti ade nye.. ekekeke) xsabo lak nak g shoping nag k.gie..

ape2 pun raye ni harap2 x de pembaziran melampau.. walau raye setahun sekali tp kene la jugak berpada2. kepade rakan2 semua selamat hari raye.... maaf zahir dan batinkalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

PETUA KURANGKAN LAPAR DAN DAHAGA

wahhhh dah lima hari berpuasa... kite sepatutnya semakin hari semakin bersemangat la kan? harap2 blh lalui bulan yg penuh dugaan ni dgn jaya ye disamping kite lebihkan beramal,,, kat sini ade skit petua yg dipetik dari email yg mgkn blh dikongsi bersama...

Kalau nak kurangkan lapar dan dahaga di mana kita bekerja seperti biasa amalkan petua berikut, insyaAllah kurang lapar dan dahaga.
Mesti sahur...
Ketika nak makan nasi, bacalah selayaknya sebagai seorang Islam. Gumpalkan nasi sebanyak 3 ketul.
Baca Surah Al Ikhlas 1 kali dan makan nasi segumpal. Baca lagi, makan lagi. Jadi 3 kali lah kita baca surah Al Ikhlas.
Dah habis 3 gumpal tu makanlah seperti biasa.
Selepas makan sahur, makan buah kurma 7 biji. Sebelum makan, Bacakan selawat 1 dan makan buah kurma, baca lagi makan kurma lagi. Sampailah 7 kali.
Amalan ini adalah baik untuk orang-orang yg bekerja di tengah panas, seperti buruh kasar dan sebagainya.

SEBENARNYA: Surah Al-Ikhlas itu adalah ayat yg dapat menguatkan segala sendi dan tulang dalam badan kita dengan izin Allah swt. Buah kurma itu, 7 biji kalau kita makan dlm sehari, iblis takkan dekat dengan kita. Dan ianya adalah amalan Rasulullah, selain dari memberikan tenaga. Cuba lah dengan izin Allah swt. Wallahualam.kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails