Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

Perlu ke berbasa basiii??

hmmm sejak dua minggu ni mcm2 perkara yg berlaku dipersekitaran pekerjaanku dan hidupku jua.... bleh katakan seme la yg x bape menarik la untuk di kenang kan? tp serba sedikit ia bleh dijadikan satu pengajaran yg bergune la..aku perhatikan makin lame makin menjadi2 pulok doh 'mende' or 'perkara' yang aku x suke tu... tp ape nak wat rase2 ye mmg payah nak diselesaikan kot? ( ape 'mende' dan "perkare" tu??? x perlu la nak dihebahkan.. sape yg dpt tgkp ape yg sdg diperkatakan ni so lu pk la sendri...)
berbalik pada tajuk di atas... perlu ke kite berbase basi??? ade ke yg x paham ape tu berbase basi? maleh eh nok terang.. skrg ni banyok cter indon kat tv.. mustahil la x paham??.. bukan ye ape... ( kite fokuskan dlm kehidupan terdekat harian kite eh? especially kat tempat yg kite paling lame berade... heheheh.. opis kan?? ) hmmm... kadang terpikir di benakku ini.. ape perlu berbase basi.. kerna kadang ia langsung x dihargai??? x diendah pun?kadang2 kite saje je kan? tp dlm hati...makk aiii bukan main jauh nyimpang dari ape yg diluahkan...
hmmm ade juge yg mmg suke berbase basii.. sbb dia rase dgn care tu dia bleh merapatkan jurang sialturrahim sesame kroni... pelik ye?? penting sgt ke??? yg nak dipetikai skrg ni ialah penting sgt ke kite menjaga hati org lain terutama rakan2 kite... especially yg seangkatan bekerja ngan kite.. yg hari2 tgk muke dia... cube kite pikir.. taye diri kite sendiri.. ( aku ni... bercakap.. berlaku..bergurau..beremosi.. ber.. ber. lain lagi lah... ade ke menjage hati sesame kite?? ) dapat x kite jawab dgn tepattt????.. hmmmm tpk dade taye la hati...
kdg kala diam x beerti suke.. dan smestiya x suke... cume dalam sesuatu keadaan tu kite x bleh nak menunjukkan expresi yg tepat mengenai sasuatu keadaan... hmmm tu la... mmg sifat manusia kan ? suke mentafsirkan sesuatu melalui luaran tanpa mempastikan dngn betul keaadaan yg sbenarye... nak2 yg jenih x berpkiran... ikut suke hati keras dia je... berkate2 tanpa memikirkan perasaan org yg disekeliling mereka... bile kene kat btg hdg sendiri cepat aje nak melenting??? pandai juge mereka mengunekan pkiran diorg sehingga bleh merase kepanasan dalam diri mereka?? hmmmmmm

lain yg nak diceritakan lain pule yg terpapar.. hehehehe.. x pe lah.. ape2 pun x perlu lah nak berbase basi lebih2 sgtt... muakkk...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails