Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

ada apa dengan AZAM di tahun baru???


kalau ade jer tahun baru mesti ada AZAM baru.. nape??? AZAM baru x leh ke kalau xde TAHUN BARU??? hmmm pe pun sok dah tahun baru.. mesti ramai dengan azam barunya. tak terkecuali la aku.. ekekekekek.. ade juge yang menjadikan azam yang lama sebagai azam yang baru.. pape pun semoga semuanya berjaya mencapai azam-azam masing-masing yer? azam la yang baik-baik saja. azam yang x baik x nak eekk?? semoga semuanya diberkati dan di restui yang esa.

kesian azam.. asal tiba tahun baru je mesti terbelahak diabuatnya. orang asyik duk sebut nama dia jer? wakakakakaka.. ;)


kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

CeRMiN Ku ReTaKk SeRiBu...







kejadian yang agak mendebarkan.. tetibe cermin kete ku retak seribu setelah bunyi letupan yang agak kuat... semasa melalui jalan semambu pulang dari tempat kerja.. keadaan jalan yang sangatla berlubang lubang membuatkan pemanduannya agak perlahan.. ( takut aligmen lagi lari..) tapi time kasih jugak kepada keadaan jalan tu.. kalau la laju.. mau ye serpihan cermin itu bakal mencederakan kami...
pesanan buat pemandu hati-hatilah di jalan semambu.. kerana kenderaan lain yang agak laju pemanduan mereka walaupun dengan keadaan jalan raya begitu.. ( nak tunjuk kete power kot? x pun kete diorg mmg tinggi.. )
pe pun.. dah kene macam ni baru lah aku tau keteku ini x de insuran tingkap rupeye.. tu ler... salah sape... selame ni tau bawak jer.... huhuhuh pengajaran pengajaran...

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

McD vs KFC






















Geram betul... iklan bukan main lagi.. beratur punya la panjang.. masing2 dok la nengok2 ke depan. aikkk??? nape x de sorang pun order 'tu'? pelik???? hmmmm... tunggu lagi.. last2 g jenguk2 kat dapur dia.. sah!! memang x de.. eeeeeeeee.... dah beratur panjang lak tu. nak makan menu lain x nak lak. pk 2 saat.. KFC. mkn snack plate. kenyangggg.. huhhuuhu
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SeRiuSsS !!!!



seriussss... memang x sangka ade mende alah ni... thanks to kak wati snap gambo nih.. ekekekke memang jadi kenangan la buat keluarga kami.. hahahahhha


kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

DeCoDe- PaRaMoRe : NeW MoOn

adoiiii,,, hari2 dok dengar ost jer,,,

x sabo nak g tgk movie lak.. ekekekek

sebelum ni x de la minat sangat filem2 omputeh ni,,

tp pas dgr ost hari tu.. aku jadi teringin lak nak nonton filemnya.

sekuel pertama best gak.. yang kedua ni tgk thriller agak lagi best kot?

hmmmmm... past ni dah leh g tgk bile2 mase je..

nak nonton midnight pun bleh.. ekekekkek

beh3.. x sabar lak.. wakakakka..

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

StaTuS BaRu, HiDuP BaRu, PeRaSaAn BaRu..


wakakkaka... lame betul x update blog nih.. bukan pe.. x tau mcm ne nak gambarkan serta ceritakan kat blog nih. kering idea nak menulis. bukan xde cter.. tp... ade je penghalangnye.

Syukur sangat,, semua yang dirancangkan setahun lalu menjadi.

30 october 2009, statusku dengan selamat ditukarkan kepada 'puan' heehhehheh. mcm2 perasaan yang ada. dan yang paling ketara seklai adalah perasaan LEGA. semua selesa dengan baik. semua berjalan lancar, walaupun tidaklah se'perferct' mana.

Dikesempatan ini aku nak ucap jutaan terimakasih yang tidak terhingga kepada puan-puan dan tuan-tuan sepejabat serta orang rumah masing2, kerana sanggup bekerja sama menyediakan sajian yang sangatlah enak untuk kami. sesungguhnya ia merupakan satu kenangan yang x mungkin akan kami lupakan.

Especially buat kak.g saya uploadkan skit ye gambar kat sini. sori x dpt up load byk.. nanti org kate over lakkk.. ekekekekke.

sebelum tu aku nak mohon maaf kepada kenalan mahupun sahabat yang kami terlepas pandang untuk di walimatul urus. kami mengharap doa kalian semua supaya kami kekal hingga hujung nyawa.
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Jangan, jangan, jangan....

Jangan sengaja lewatkan solat.. Perbuatan ini Allah tidak suka. Kalau tertidur lain cerita. Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki (selipar). Takut kalau-kalau terbawa keluar najis, mengotori seluruh rumah kita.

Jangan makan dan minum dalam bekas yang pecah atau sumbing. Makruh kerana ia membahayakan.

Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah digunakan tidak berbasuh. Makruh dan mewarisi kepapaan.

Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).

Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.

Jangan keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kita mati dalam perjalanan.

Jangan pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan. Makruh dan mewarisi kepapaan.

Jangan biarkan mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.

Jangan menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.

Jangan ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.

Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan kita hilang bahagia.

Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.

Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.

Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.

Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.

Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.

Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.

Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita.

ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

DaH NaK BeRsAwAnG...





heheheheh dah lama tak update blog nih.

bz semedang.
lepas raya sibuk rumah terbuka serta kenduri kendara..

2 minggu lagi nak final exam..

3 minggu lagi nak cuti panjang..

macam-macam feeling yang ada nih..

saje post entri ni takut nanti bersawang,,

ekekekekke
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SeLaMaT HaRi RaYa!!!


dah tak lame lagi.. beberapa hari je lagi..

umat islam akan menyambut hari kemenangan.

menyambut hari raya aidilfitri.

macam tahun2 lepas..

semoga raya tahun ni akan lebih bermakna,

lebih ceria,, lebih seronok.. dan lebih segalanyanlah..

jangan terlebih belanja sudah,,, ekekekek..


kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SeTaHuN BeRLaLu

alhamdulillah... setahun berlalu..
hari ni dah 9 hari umat islam mengerjakan ibadah puasa.
pejam celik pejam celik dah setahun...
sekejap saja masa berlalu..
macam baru je semalam berpuasa...
x sabar nak menunggu kedatangan hari raya..
macam-macam perkara yang dirancang...
dengan harapan ia menjadi satu kenyataan...
pelbagai dugaan dan cabaran di hadapi...
semoga dengan kehadiran ramadhan dan kemunculan
syawal yang mulia nanti bakal memberi satu sinar baru
dalam hidup kita semua,,
wakakakka...
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

DuGaAn...

fuh.....
puasa ni...
dugaan...
dugaan puasa..
dugaan kerja..
dugaan manusia...
penat nyerr.....

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

MenYaMpAh!!!

aku geram betul kat orang nih.. sakit hati je...
dengar sore pun sakit hati..
tu belum tgk org ye... mmg geram lahhhhh
menyampah sgtt.. macam aku terhegeh2.
malu aku ngan akak tu...
kejap2 taye dia..
hishhhhhh
geram geram gerammmmmmm....
black list la kedai tuh!!!!
sengal!!!!
eeiiiiiiiiiiiiiiii
arggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...


Ps: saje release tension! jgn tanya arrr...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SoGo!!!!!











P/s : k.gie thn depan trip lagi hebat kan? k.mona.. bila lagi nak p? heheheheh
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

FrUsT BeTuL !!!!!!!


huhuhu.. frust yer.. aku x tau la nak kata last week nye kelas tu beh ke x..

mule tu ingatkan dapat enjoy2.. ye la dah rancang nak shoping sakan..


hari sabtu sampai kl ok lagi.. sonok la dapat aim2 barang yg hendak di beli.. dah aim2.. pastu balik rehat.. sok nye ade kelas.. ade test lak tuh..


kelas multimedia yg pertama aku dapt buat agak baik la.. ssb aku mmg minat subjek nih. wapaupun x la membaca sgt.. tp buku teks dah ade.. so rujuk je la.. ( mendapat kebenaran dari lect. tau?? ekekek) thankss to bro nizam.. bagi pinjam buku tuh.


Namun untuk kelas kedua.. MATH.. aku mmg dah agak aku mmg x leh wat. sbb assmnt pun aku stuck lagi..inikan lak test. tp aku tetap sabo.. cube jugak jawab..

setengah jam pertama aku dok diam je.. then bile aku tgk kwn2 yg lain dok belek buku.. aku pun memberanikanlah diri untuk tgk2.

keciwa sungguh.. tgk buku pun masih x leh jawab lagi.. huhuhuhu.. setakat nak tiru tu bleh.. tp aku x nak lah.. sbb aku mmg x paham konsep sebenarnya.. tiru2 kang lagi haru.. x dapa ape,, ( kelas kedua x pegi.. soklan lak byk dari bab kelas kelas ke dua.. huhuh)

dah habis test. lect. pulangkan assmnt lepas. aku tunggu lah dgn excitednya. nak tau lah mana yg salah betulnya? sbb aku belajar sungguh ngan hairina.

sangat keciwa bila semua kawan lain dah dapt.. tp aku sorang je belum. lect tu tgk je aku... then dia taye? " awak? kelas ni ke? x de pun nama awak? nama ape ye??''

kecik sangat ati aku. huhuhu.. aku mmg dah cuak dah.. aku sorang je? padahal aku dah antar sebelum g tioman lagi.. aku rase akula org pertama hantar.. kawan yg anto 2 hari sebelum due pun sampai.. x tau la mana silapnye...


sedihh... kecewa... hampa... semua lah...


nak balik tu g shoping.. seronokkk lupe kejap pasal frust tuh.. macam2 beli.... gilerrrrr sale.


untuk kak gie.. nanti lah saya postkan gambo2 nye ye?

frust lagi nih..huhuhuhuhu

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Ya AllaH... JAuhKaNLa..

Aku ada pasangan hidup sendiri.....
Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat......Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasangankuS
elalu... Mak ingat kat aku
Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan: "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...bolehkah kau kirim wanguntuk Mak?Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan puncukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......
Tapi kalau Mak sudah tiada....... ...MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya...... .
berapa ramai yang sanggup..... .... membuang ulat dan membersihkan lukakudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


semoga jadi pengajaran buat kita semua...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

TeRaSa KeHiLaNgaN...

sedih... sayu.. pilu...
troli shelving.. meja dia.. selipar peninggalan dia..
kali ni betul2 aku mmg rase kehilangan yg amat sangat..
hari ni.. sebak rasa hati pg2 dapat mesej melalui ym..
sayu.. sangat baca mesej dia..
aku dah x leh nak cakap pe dah..
nak luah je... curah2 je air mate nih..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Pantun Muncung....

Arahan:
(lebih molek dibaca di hadapan cermin… pastikan mu membacanya dengan gaya dan intonasi yang betul… jangan nak tipu aaa… )

Du’u tugu kucung burluru,
Munu nuk sumu su kucung bulung,
Du’u tugu buluh ku curu
Munu nuk sumu cuk uduk surung.

Gunung du’uk burcubung tugu,
Huncur budun du kundung tunuh,
Budu yung bu’uk dukunung jugu,
Du’u tugu kucung burluru.

Bu’uh cumpuduk du luur pugur
Umbul guluh tulung julukkun,
Humbu buduk buru burlujur,
Kulu suluh tulung tunjukkun.

Pusung umus dubuwu burluyur
Musuk subujuk du utus putu,
Hutung umus buluh dubuyur,
Hutung budu du buwu mutu…

Suku’un turumu kusuh…


Ps: kelako gler,, tp kalu korang x rase kelako maknenye korang menipu dan tidak mengikut arahan.. ekekekekkalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

I'm BaCk!!!!!!! WaKaKKaKa...

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..... selesai sudah bulan yg ku anggap paling menyebok sekali dalam tahun ni.. heheheh( mcm baguss jek ).. mane nak pk kelas.. mane nak wat assignment lagi.. nak settlekan hadiah2 untuk yg p tioman nanti,, huhuhuhu.. komitmen2.. mcm2.. tp ttp berjaya mengharunigi nya dengan baik.. ekekekek...

pengalaman kat tioman adalah sesuatu yg mgkn akan jadi kenangan... hihihi... buat pertama kali dgn berani ye.. aku bleh berada dalam air untuk jangka masa yg agk lama.. ( snorkeling) ye la.. sebelum ni water fobia.. alhamdulillah.. selamat... berenang pun dah pandai skit2.. hehehehe..

hmmm... lepas ni rase macam nak belajar berenang lak.. maksud ye.. berenang tanpa gogle..dan dgn yakin sekali.. mesti seronok... hmmmm.... x pe.. angan2 tu ade,,, hik hik hik...

pe lagi ekkk??? x de pape kot yg menarik? minggu depan ade kelas.. seronok je,,( sbb bleh shopping sakan to mzm,nhm,rk,zaa jgn jelesss.. ) dah la kelas yg lepas x dpt dtg.. ponteng bertauliah gtu... huhuhu.. x sabar nye...

P/s: ade sape2 nak kirim??? ekekekek















kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

AkaN DiSaMbUnG LaGi..


huhuhu.. x dpt nak bahagi masa la,, terlalu byk komitmen akhir2 nih.. so... behenti jap la yek?? insyallah... x kan sampai bersawang... ekekekekek
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

PePeRaNgaN BaKal BeRmUla...

heheheh.. minggu depan dah start kelas... x sabar rase ye.. hmmm... cume aku agak serunn.. memikirkan mcm ne aku nak berulang dari sini ke sane.. ye la.. agak merisaukan bile pikir2 balik.. aku kene naik bus.. sorang2.. pada hari sabtu.. kalu x kene aku keje hari tu.. ok la.. bleh la bertolak pagi.. tp wat ye.. keje.. mesti la kene bertolak mlm.. nak x nak mesti aku kenekan susahkan pakcik aku.. untuk mengambil aku kat stesen bus.. hajat hati memang la kalu bleh x nak nak susahkan dia.. tp nak wat macam ne?? aku bukan ye pandai sgt pun jln2 kat sane tu... harap2 pas ni leh la aku berdikari.. x yah la nak susah2kan org lain..

hmmmm.. minggu ni kene bersiap sedia la... mane nak cari fakulti.. mane nak cari kelas.. mane nak cari kawan... sorang2 takut sesat jalan?? huhuhuhu...
harap2 x de la sampai terlambat.. maklumlah.. first impression... huhuhuhuhukalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

TRANSFORMERS 2 : rEVENGE OF THE fALLEN




aku bukan la peminat fanatik cerita2 gini.. bleh kate kan bukan peminat langsung pun... sbb x penah tgk.. kalu ramai org gilekan cter2 epik.. futuristik mcm harry potter ke.. narnia ke.. lord of the rings ke.. tp aku mmg x heran lgsg.. mgkn jarang tgk wyg kot? DVd jauh sekali..




tp kali ni aku rase nak jgk tonton filem yg di katakan mmg perfect dari segi pembikinan dan olahan citer ye.. TRANSFORMER. mase kecik2 dulu slalu gak r tgk cter kartun ye,, tau2 dah ade kuar versi untuk org dewasa la plok... k.gie la beria mula ye ajk p tgk reramai.. aku pun xcited jugak.. sampaikan sanggup la tgk filem pertama ye tu? ekekekeke.. ( hmmmm menarik jugak... )




hari ni ramai jugak la yg p.. mesti seronok.. x sabo lak.. ekekek
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

sElesAi SuDaH....


alhamdulillah,,,, akhirnya selesai sudah pendaftaran bagi pelajar baru sesi julai 2009 untuk pengajian separuh masa secara e-pjj di kampus induk uitm shah alam..


terima kasih kepada yg sudi menghantar.. dgn keadaan aku yg demam + selsema + batuk.. +cuaca yg sgtlah panas.. mereka sabar menunggu.. mmg la tersgtla lame masa yg diambil untuk pendaftaran tu. dari pemerhatianku.. course yg aku amik ni mmg mendapat majoriti yg paling ramai pelajar.. rata2 ya mmg dtg dari putrajaya,, ( semasa sesi perkenalan x rasmi disebabkan bosan menunggu.. ).


hmmm... mmg memenatkan.. tp syukur pendaftaran berjalan dgn lancar sekali walaupun masa menunggu yg lama.. syukur... akhirnya aku berjaya bergelar seorang pelajar universiti... walaupun bukan sepenuh masa. syukur.. tercapai jugak dari sebahagian cita2 lam hidup aku..

dan lepas ni... impian untuk memegang segulung ijazah akan terlaksana.. insyallah....
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

7 Hari LaGi...

hahahahhaha.. kelako je.. x sangka.. ntri baru pg td bikin penasaran,,, ekekeke,,,wat kengkawan semua.. jgn risau ye? entri untuk 10haritu tu.. x de kene mengena ye dgn kawen.. ekekeke... x sangka lak ade org salah paham.. ekekekek

sebenarnya.. 21 jun 2009 adalah tarikh pendaftaran pelajar baru sesi julai 2009 e-pjj kat uitm.dah lame niat nak sambung belajar,,, akhir ye dapat jugak dilaksanakan thn ni.. insyallah aku akn berusaha sedaya upaya.. pasal status lak.. ye la.. dari pekerja status ku akan menjadi pelajar.. hik hik hik.. dah lame tinggal status tu.. rase rindu la plak.. ( geli je kan? ekekek )
mane x cemas.. first time kene ulang alik kuantan shah alam.. first time jugak belajar jauh dari kuarge..
mane x xcited? dulu habis spm tolak tawaran belajr sbb nak keje.. tp skrg dpt peluang lagi sambung degree lagi... ( syukur...)
mane x takut ye? belajar sambil keje ni bukan perkara main2. byk kene korban ye nanti,,
mane x gembire? peluang ade depan mate...
mane x terharu? ramai yg beri sokongan padu.. terutama dia... bos2 n rakan2. :).

P/s: hmmmmm pasal status yg anda2 semua pk kan tu?? insyallah juge akan ku khabarkan bila tiba mase ye nanti yek? tungguuu...... ahaks.
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

10 HaRi LaGi...

hmmmmmm...
cemas... xcited.. takut... terharu.. gembira pun ade...
macam ade kupu2 terbang lagi lam perut ku ini..
hahahahah...
hari berganti hari..
status ku akan bertukar ganti,,
haaaaaaaaaaaaa, mcm seronok je...
x sabar rase ye... ekekkekke
dah lame ku idamkan.. alhamdulillah..
akhirya,,,
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

teTiBe Je...

wakakaka,, aku pun tak tau mcm ne bleh terminat kat tenis.. ( mgkn sbb mlm td aku tgk game antara si sorana cirstea vs samantha Stosur) tetibe aku ni berperasaan lak rase nak blaja main tenis lak.. tp ade org tu kate.. '' main badminton pun x pandai lagi???'' huhuhu kecikkk ati aku.. tp x pe.. kalu ade peluang nak main ke belajar ke.. aku nakkkk??? sape nak tlg aku???

macam lisa surihani..


cun kan??


match semalam.. menangggg,,,





ps: untuk 'org tu' tgk la nanti.... uh3
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

KaaBaH enggan Ke SyurGa...

Assalammaulaikum.... DearAll, (ini email yang ku terima. mgkn leh jadu pengajaran buat kite semua )
Rasa nak menangis bila membaca. Rindu rasanya nak pergi lagi ke Tanah
Suci.Semoga Allah murahkan rezeki dan semoga dapat tawaf Kaabah lagi.

Tuan Guru Haji MohdBaqi Osman, tok guru dah mula kuliah.Beliau
menceritakan tentang peristiwa yang bakal berlaku diakhirat kelak.Tentang syurga,tentang neraka. Para jemaah masing-masing diam, tunduk dan insaf.Salah satu cerita menarik yang disampaikan oleh tok guru iaitu berkaitan dengan titian As Sirat. Jambatan yangmerentangi neraka menuju kesyurga itu bersifat fleksibel. Ia bolehmembesar, mengecil, memendekdan memanjang mengikut kumpulan yangakan melintasinya.
Jika orang beriman,pastilah ia akan melebar dan memendek. Manakala bagi
orang kafir, ia akan mengecil dan memanjang.
Antara yang akan turut berarak menuju ke syurga ialah kaabah. Malaikat datang membawa perintahAllah kepada kaabah yang dihias indah pada hari itu supaya bergerak menuju ke syurga.
Yangmenghairankan, biarpun kaabah tahu itu perintah Allah, namun ia enggan bergerak. Lalu malaikat bertanya kenapa enggan bergerakke syurga. Kaabah menjawab bahawa ia tidak akan bergerak kesyurga melainkan jika diiringi oleh semua manusia yang pernah tawaf di sekelilingnya.
Lalu malaikat mengumpulkan semua yang pernah tawaf untukmengiringi
kaabah ke syurga.Kaabah terus mendiamkan diri tak mahubergerak.
Malaikat bertanyalagi kenapa tak mahu bergerak. Kaabah menjawab,ada
lagi beberapa orangyang tidak hadir.. Apabila diperiksa,rupa-rupanya
orang-orang berkenaan telah dilempar ke dalam neraka kerana kesalahan
yang pernah merekalakukan didunia.
Malaikat maklumkanbahawa orang berkenaan adalah orang-orang yang berdosa dan perlu disiksa di dalam neraka.
Kaabahberkata, ia tidak peduli orang itu berdosa atau tidak. Yang
penting ia tidak akanbergerak ke syurga melainkan diiringi olehsemua
orang yang pernah tawaf disekelilingnya.
Malaikat mengadu kepada Allah tentang hal yang berlaku....Allah yang Maha Pengampun dan Maha Mengasihani terus mengisytiharkanbahawa orang-orang itu telahdiampunkan dosa mereka. Mereka lantas dibawa
keluar daripada neraka dan mengiringi kaabah menuju kesyurga.... How nice kan .... bersyukursekiranya dapat mengerjakan haji dan
umrah.....
Satu motivasi bagirakan-rakan yang mampu untuk ke Mekah..sila2kanlah Wasalam~kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

DpT AwaRd!!! ekekekke

Rajin bebeno membalas tag ni. dulu bukan main le maleh ye... makin lame makin sonok lak... hehehhe. tag seterusnya masih lagi dari black rose.
BEAUTIFUL GIRL AWARD


bersyukur kehadrat illahi kerna dgn limpah dan kurnia dapt le juge aku menerima award ni dari rose. mekasih ye rose? semoga dgn award ni dpt la lagi aku menerima award2 yg seterus ye. seprti contoh.. best girl in the world ke.. best student ke.. x pun best customer service ke.. ekekekek.. ( perasan tgh time award kat ats pentas nih.. )

Syarat2 menerima Award ni!!
1. mmg le aku pompuan sbb name ku Nor sahliza BINTI saleh. kalu laki mesti name lam ic ku BIN ekekekek

2. Copy badge sebagai award anda

dah.


3. Nyata 7 sebab kenapa anda bangga menjadi perempuan

1. Sbb aku di lahirkan sbgai anak,cucu, cicit, pertama dalam kuarge.. pompuan lak tu.. hihih jd kesayangan keluarge la..

2. Sbb perempuan mudah masuk syurga.

3. Sbb perempuan bleh bergaya sakan.. mase baby, remaja, dewasa, ermm kalu dah tua pun still bleh bergaya sakan lagi.. ekekeke. kalu lelaki gaya ye lebih kurang same je.. kan kan kan?

4. Sbb... perempuan di jadikan sbagai pasagan untuk lelaki.. kalu lelaki untuk lelaki aku tak tau la pe jadi ngan dunia ni.

5. ermmm.. sbb perempuan selalu mendapat keutamaan dalam ape jua keadaan.. btl x? ladies first. hahaha

6. hmmm... sbb perempuan di beri kedudukan yg mulia dalam islam.

7. last sekali. sbb syurga anak terletak di bawah telapak kaki ibu.. ( ibu tu kan semestinya seorg perempuan? )


4. Pass kan award ini kepada girl-friends anda

Siapa ek????? mgkn diorg pun dah wat kot?

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

The real upin & ipin

hm.. aku dpt melalui email uia pagi tadi..
hihihi serupa kan?



kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Hah!! amik Ko!!!

1.The last person to tag you was ?blackrose
2. Your relationship with him/her ?member blog
3. Your 5 impressions towards him/her ?bagus la die ni..
a)cute
b)xtif
c)berani
d)senag berkawan
e)x tau lagi..
4. The most memorable thing that he/she has ever done for you ?
tag mengetag ler..
5. The most memorable words that he/she has said to you ?
dia x penah bercakap ngan aku. sbb kami berhubung melaui penulisan
6. If he/she becomes your lover, you will…
nak ikut dia p hiking.. waterfall.. n kemane je la xtvt yg dia wat? ekekeke
7. If he/she becomes your enemy, you will…
hmmm... x terpk lak nak wat musuh.
8. If he/she becomes your lover, he/she has to improve on…
hmmm... pastikan aku sentiasa mengikut mase dia g wat xtvt.. terutama sekali xtvt yg melibatkan ke luar negara.. hehehhe ( selfish kan? )
9. If he/she becomes your enemy, the reason is…
hmmm.. sebab x ajak aku join dia ye xtvt. ( kene tinggal )
10. The most desirable things to do for him/her are…
x de la plak..
11. Overall impression towards him/her is…
sangat suke kan nature. n xtvt lasak. ( tu yg aku geram sgt tuh )
12. How do you think the people around you will feel about you ?
ntah.. yg pasti si dia suke..
13. Who is your ideal ?
hmm... rahsia
14. What do you hate about yourself ?
ermmm.. ade la.. tp tgh cube nak ubah.
16. For the people who care for you and like you, say something about them.
saya sayang korang jugak...
17. Bra or panties ?
ape punye soalan dah....
18. Chocolate or ice-cream ?
tentu la chocolate.. bleh dikira dgn jari bape kali sethn aku mkn ais krim.
19. 2 people to tag?
bg lebih bleh? seme org yg aku add kat blog aku.. tp blackrose adalah wajib!! yg kedua indah
20. Who is number 2 having a relationship with ?
hmmmm bleh gtau ke? tkt eh.. nanti dia marah.. aku x nak campur hal org.
21. Is she/he a male or a female ?
indah.. she,, dah tentu la pompuan
22.If number 1 and 2 got together, would that be a good thing ?
ok pe.. leh jadi sahabat karib.. lbh pade aku x tau.. mengamuk lak si dia nanti.. ( jgn mare ye mar?)
23. Is number 1 single ?
x tau la..
24. Say something about number 2.
sweet.
25. What do you think about number 1 and 2 being together ?
hmmm. x bleh kot?
26. Describe number 1.
aku jeles kat dia sbb dia bleh wat xtvt yg aku x mampu nak wat.. ( x de peluang kot? ) huhuhu
27. What will you do if number 1 and 2 fight ?
jgn gaduh2 la.. x baekkk la..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

tagged BlaCk RoSe

Arahan:


1)[printscreen] *current* wallpaper -- jz a simple press of fn+prt sc


2)REASONS why do u like/adore/cherish d dindingkertas ???


3)tag 10 people


4)titik.




1. dah.. malu je nak tengok.... ekekek

2. sebab suke? x tau la.. mgkn sbb nak tunjukkan bahawa Computer ni kepuyaan sementara untuk aku kot?? hahaha

3. x tau.. sape yg rase teringin mengetag.. wat je la.. bleh gtu?

4.full stop

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

TaG meNgeTaG



adoiiii byk betui tagged ye.. x sempat ehhhh.. nanti kalu free aku balas la... sekali gus.. jd tunggu je la... ok??? sekarang ni aku tgh layan novel2 online.. ekekekek soronok gak,,, sekadar untuk hiburan di kebosanan hari... wakakakka.




kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails