Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

KiSaH BeNaR!!!!

**Mama dan Papa sedang menonton TV, seraya mama berkata. "..i letihla..dah lewat ni, i nak tido lah...."*****Mama pun pegi dapur nak tutup tingkap dapur, nanti masuk pulaklipas...leceh pulak nanti..dah tu, ade pulak rice cooker dalamsink..rendam lepas makan tadi..basuh jap... ****susun pinggan kat rak, lap dapur..terpercik kena sambal masa masaktadi...check air panas dalam flusk..takut habis pulak nanti malam anaknak susu...memang dah kering pun flusk ni, jerang la air...sementaratunggu air masak, nampak pulak bekas gula dah kosong....salin lagula...chec k bubur untuk anak nak hantar ke taska esok..nasib baik adelagi...ishh...ni lauk bila ni, semalam...dah beku dah...basuh lakejap....pegi yard, masukkan baju kotor dalam mesin basuh...penat dahni, besok je la basuh...sidai kaian lap je lah...****tik...bunyi air dah masak...salin air dalam flusk...ok settle...****baru teringat tak semayang lagi...on da way nak g bilik, papa tgk tvlagi...nampak pulak beg anak untuk hantar ke taska...check...baju 2pasang, towel...towel kecik utk selsama...calamine lotion untuk sapuruam...pampers 4 keping....alamak..telupa pulak masukkan botol...basuhbotol jap...ok settle...****ternampak pulak beg g keje...emm..besok nak pakai beg polo coklat lah,asik2 pakai beg hitam ni je...salin jap barang2 g beg coklat...cek sume6 poket beg, takut la tetinggal apa2..leceh pulak..selalunya barang yangtertinggal tu la yang nak pakai nanti...hishhh sempit la beg ni...hanginje...nak kena beli ni beg baru...rasenya 25 hb ni Sogo sale nih...manaflyers tadi ek...ha ni die..ok, catit jap kat yellow sticker, nantilupa..ok settle...****Tetiba dengar suara papa..."..u buat apa lagi tu..tadi kata naktido.."...."..yelah nak tido la ni..nak smayang jap..."****masuk toilet..buat apa2 yang patut...cuci muka dulu..2 jenis laktu...adoi..gosok gigi...smayang...pakai toner...pakai treatmentcream...nak lawa and maintain punya pasal lah ni...****nanti orang kata baru anak satu dah macam anak 4 pulak...huhuhuhu...****bukak almari...emmm...pakai baju hijau ni lah besok...gosokkejap..check baju papa, baju papa pun kena gosok jugak ni...kat bilikbelakang...****la, napa komputer ni tak tutup ni..gelas kopi pun ade lagi, dahbersemut dah..ishhh ...g dapur, basuh, sambung gosok baju...gantungelok2...kemaskan baju gantung2...masukkan seluar papa yang dah kotordalam tempat kotor...ok settle.. ****dgr suara papa lagi..."..i dah ngantuk ni.."..dalam pada nak masuk kebilik...owh...pokok aku dah nak mati ni ha..lu pa dah 3 hari taksiram...ok, siram jap...check jap pintu ni...sah tak kunci lagi...grillpun tak tutup..ni kalau tak check ni, senang2 je mat indon masuk rompakumah aku...bukak lampu luar..****ni mainan ni sepah2...masukkan la dalam bakul mainan budak ni...banyaknya...sampai bawah meja makan pun ade...adoi....ok dah ...****ok dah boleh baring...adoi sakitnya pinggang...cium si comel nikejap...selimutkan die...la..napa basah ni...emm, tukar la pempersni...tak bagus la brand ni, nanti nak tukar lain la...nanti g Sogo 25 hbni beli la skali...ok sayang tido k...kalau boleh jangan la bangun tghmalam ni eh..tido sampai pagi k...gud nite..sweet dreams...****aaahh...sedapnya dapat baring...mana pulak lotion sapu kurus akunih...ha, ni dia...sambil sapu lotion kurus,,,setkan alarm...setkanprogram kerja besok...pg kul 9.30 ade meeting..****ahh...boring...panas pulak lotion nih..dah la...emm..sedapnya lelapkanmata...Ya Allah...terima kasih untuk rezekiMU hari ini,. ..mohonkeberkatan dari mu tuhan...papa pun bangun tutup tv..."...i dah ngantuksangat ni...nak tido lah...citer pun tak best malam ni, bola puntakde..."...selang seminit ...dengar suara papa berkeruh...dah agakdah....****So?....apa yang peliknya..??****Anda tahu kenapa wanita hidup lebih lama?...SEBAB ADE BANYAK KERJA NAKKENA BUAT....tu yang tak boleh nak mati cepat tu...****Hantarkan ke 5 WANITA yang anda rasa hebat...pasti anda disayangikerana memahami mereka...well, women understand women better...****foward jugak kat lelaki-lelaki so mereka akan hargai emak, isteri, dankawan 2 dengan lebih baik lagi...****Tak kira la wanita berkerjaya atau surirumah...setiap wanita adalahistemewa dengan cara mereka sendiri...****Kalau lelaki mengakui kebenaran ini....hormat dah hargailahmereka...untuk keperibadian dan kebolehan mereka untuk berdikari...***
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

23 tahun di dunia!! my feeling...

SeDiH???
huhuhu mane x ye... 23 yahun...dah meningkat dewase... dah besou... x de lagi nak manje2 ngan ma abah. dulu mesti time nih dapat duit.. hadiah... huhuhu skrg ni.. x de dah... pindah kat adik2 lak... ( tp time sesak tggu gaji dapat gak ngepow duit makan pagi.. hehehehe)

GeMbIrA!!!
23 tahun.. dah matang.. bleh pk mane baik buruk...( walaupun kadang perangai mcm budak 12 thn??? ) dah ade kerja tetap.. kete sendri..( harta titik peluh aku ni ) dan x lame lagi kuarge sendri... Insyallah...( gatai ke?? )

AgaK BoSaN???
pada umur 23 tahun ni... hidup makin mencabar.. terutama dari segi pekerjaan ku.. bosan sudah ka aku bekerja???? baru masuk 3 thn beb.. atau... nak cube persekitaran baru???( OH! TIDAKKKK aku sayang kerja aku) think positive.. do positive and.... make sure kan hasil ya positif juge bak.....

aGaK mEnArIk!!!
Bile umur 23 tahun sedare mare yg jauh n lame x jumpe masih lagi ingtkan aku ni baru habis SPM wakakakakak.. awet mude ker?? ahaks?

TeRhArU JeR!!!!
x sangka... pada hari jadi yg ke 23 ni... satu perkara baru yg berlaku di hari jadi aku.. kalu thn2 lepas.. setakat wish n birthday gift je... thn ni siap ade nyayi2 kan lagu lagi untuk aku... kelako je rase... macam dalam filem jek... ahahhaha

tAk sUkE la!!!
ye la.... umur makin lame makin meningkat... tanggugjawab pun makin lame makin besar.. kerja pun makin lame makin banyak... mase makin lame makin cepat berlalu... hari demi hari berlalu... thn demi thn.. nanti dah tua...... huaaaaaa. teringat zaman kanak2.. yg xperlu pk ape2... tau main makan, tido.. n belajo serba sedikit... kan ke seronok???


mase berlalu... zaman dah berubah...
renung2kan bersame...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SIAL HARI KEKASIH : Mulut jahat!!! Maruah yang tercalar!!!!

Dalam banyak2 mulut mulut ikan, mulut kucing, mulut tempayan... mulut manusia ( terutama manusia yg merase diri ya begitu hebatttt) paling susah nak ditutup. btl la kate pepatah... kerna mulut badan binasa... tp kalu badan mulut itu sendri yg merane tu x pe la... ini kan org lain lak yg turut merane... yg teruk lagi melibatkan maruah...

aku bukan ape x perlu la nak berbase basi.. cume ini merupekan sambungan dari kemarahan dan kekecewaan serta ke malu an tahap ape ntah.... sbb aku juge turut merasekan tempias tntg ape yg berlaku.... iaitu kes khalwat yg tersiar dalam akhbar kosmo hari tu... bace la kat bawah..


mane tak ye...


walaupun mmg x de kene mengena langsung dgn ciri aku.. tp kalu di pikir2 kan.. dalam berita tu tertulis kakitangan perpustakaan UM ( universiti malaya ye adik2.. p.cik2... yg bijak pandai xperlu la bg tau... xkan la UM pun x tau maksud ya.. UIA baru UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA! )


tp kalu dah itu pun diorg kate staff sini... kompom la x bace bape umur ya... ciri2 lain.. bukan ape.. LA ( pembantu perpustakaan ) disini boleh dikira dgn jari je... ( tu pun belum tentu habis 10 jari.) x mustahil aku jugak menjadi bahan fitnah diorg... maklumlah kalu diikutkan kemungkinan aku yg menjadi mangsa adalah sgt tggi... ( sape yg tau nape tu tau la. )






PASANGAN kekasih (duduk) yang ditahan JAIP bersama seorang kanak-kanak dalam sebuah bilik hotel murah di Kuantan semalam.KUANTAN – Anak kecil yang dibawa bersama untuk tidur di dalam bilik sebuah hotel murahan bukan alasan untuk pihak berkuasa mencekup sepasang kekasih dalam serbuan sempena Hari Kekasih di sini pagi semalam.Ketika disoal siasat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), pasangan tersebut kelihatan tergagap-gagap untuk membuktikan mereka adalah sepasang suami isteri yang sah dan ketika anak kecil itu sedang tidur.“Mereka ditahan kerana tidak dapat membuktikan hubungan mereka sebagai suami isteri dan keadaan mereka juga amat mencurigakan walaupun terdapat seorang kanak-kanak bersama mereka,” kata Timbalan Pengarah JAIP, Mohd Ghazali Abd. Aziz.Selain pasangan tersebut, seorang wanita yang bertugas sebagai Pembantu Tadbir Kesetiausahaan di sebuah kementerian di Putrajaya turut disiasat dalam serbuan tersebut.Pegawai kerajaan berusia 22 tahun itu ditemui bersama pasangannya berusia 28 tahun yang bertugas sebagai Pembantu Perpustakaan di Universiti Malaya di dalam sebuah bilik hotel murah di bandar ini.Dapatkan berita selanjutnya di Kosmo!.

Ya allah jauhkan la aku dari sebarang perkara yg mengaibkan.. peliharakanlah maruah kami.. amin....

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

BLOGSTARZ : dahsyat yer!!!!

berita terkini... blogstarz merupakan antara topik hangat di kalangan bloggers2 tempatan
aku dah cube cari2 lagi mane2 bloggers yg wat kaji selidik sal nih.,, nih yg aku jumpe setakat nih,,, nanti kalau ade lagi yg menarik,, aku link kan je..
penyokong blogstarz :
review jujur blogstaz karl iskandar
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

BLOGSTARZ : ada apa dengannya..







hmmm.. pada sepape yg berminat untuk menjana wang hari hari dengan cara yg sangat mudah... mmg akan berminat dengan iklan blogstarz ini.. kerana dengan bermodalkan RM 99 mereka dikatakan mampu untuk menjana kemasukan wang dalam poket sendiri dengan hanya membina blog sendiri dan menarik kemasukan bloggers2 yg lain untuk meng'klik' iklan2 mahupun entri yg ditulis.



sejauh mana kebenaran ya pun masih belum aku pastikan... ( yela,,, ni merupakan benda baru pda aku,,) so let's make sedikit research tentang ya... ( x tau la menjadi ke tidak ) tepuk dada taya la hati nurani mu sendiri.. sedang aku meng'google' mencari pautan2 yg ada kene mengena ngan blogstarz ni ade lah satu org ni yg bleh dikatakan sgt berani lah menulis tntg keburukan Blogstarz kepada umum melalui penulisan di blognya,, korang bleh bace sendri kat sini eh? sini



bace dulu kat sini sebelum korang lanjutkan ke bawah.


sbb aku mmg nak cari kebenaran di sebaliknya.. so sape2 yg terbace entri ni.. yg sememangnya berani untuk menentang bloggers yg korang bace kat sini tu??? ( kalu berani post sekali ngan bukti lagi!!! ada brani?? ) ape2 pun aku masih lagi mencari kebetulan yg ada ngan penjanaan wang melaui blogs ni.. x kira la blogstarz ke.. monsunbiz ker...


aku masih menunggu keputusan percubaan yg telah dilakukan..( aku x berani lagi mencuba.. tp aku tau ade yg telah mencuba.. ) harap keputusan yg memberangsangkan akan diperolehi bagi menyangkal dakwaan tersebut.. ekekekke






kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Gila Kuda

sabtu baru2 ni, lepas keje.. aku ikut sharir g belajo tunggang kuda.. mase lam kete x de la encinted sgt?? heheh.. perjalanan bukan main la jauh ye... dekat sejam juge la... ladang kuda tu terletak kat area pantai sepat, pekan.
sampai je kat dlm tu aku nmpk ade sekor kuda ni baru habis training.. mak aiiiii tinggi gler.. tekojut aku,, x sangka besou itu ghupeye kudenye... mmg la takutttt. aku tak penah lagi tgk kude setinggi n sebesau tuh... fist pertame kali la.. bak kate ye sharir... sbb rupe ye kuda2 yg ku lihat sebelum ini kate ye merupakan kuda yg dipanggil kuda padi... hhehehe tp pasal la kecik,,,
sharir kate kuda padi org jarang tunggang,, sebab babel!!! x tau la betul ke tak!! ( jgn2 sharir yg babel sbb x dgr kate tok guru yg ngajor tu yg susah nak kawal kude tu kot??,,, hahahah)
nanti la.. aku upload kan gambo2 kat sane ek? siap ade video lagik!!!!
P/s: pada sape2 yg ade mase lapang leh la bawak ank2 kaum keluarge untuk melawat tempat tu... dia lebih kurang macam mini zoo la... mcm2 ada,,,, kambiangg,, ostrich, arnab ala2 puppy, ayam belanda, burung2, memang menarik la! nak tunggang kuda pun bleh.. murah je.. ahaks..
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Lagu untuk GAZA dari micheal Heart


syahdu btl dgr lagunih... sape2 nak dgr leh la dgr kat sebelah ni.. aku dah upload lagu ye... mmg terase la lirik ye... btl2 khas untuk penderitaan umat islam di di GAZA.


sape yg nak donload cari lah kat youtube ke.. kat aimini ke.. bleh trus donlod... mmg best..






p/s : I just have to wait for miracles to happen.
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

BAHTERA NABI NUH A.S

segala yg ingin kitaketahui dapat dipelajari dari..
bahtera nabi NUH!!!


SATU: jangan sesekali ketinggalan kapal.
DUA : ingatlah kita semua berada di dalam bahtera yg sama
TIGA : rancang kehadapan. Semasa 'nabi Nuh membina bahteranya itu belum tiba musim hujan
EMPAT : Jaga kesihatan. anda mgkn di minta untuk melakukan sesuatu yg besar pd umur 60 thn.
LIMA : ketepikan segala kritikan teruskan kerja yg perlu diselesaikan.
ENAM : tegakkan asas masa depan kamu di dataran yg tggi..
TUJUH: demi keselamatan semua, bergeraklah secara berpasangan.
LAPAN : tidak semua kepantasan itu kelebihan. malah siput dan cheetah juga brada pada bahtera yg sama.
SEMBILAN : jika anda rasa tertekan lupakan masalah itu seketika.
SEPULUH : ingatlah bahawa bahtera tersebut dibina oleh para amatur.. TITANIC di bina oleh para PROFESIONAL.
SEBELAS : tidak kira betapa kuat ribut yang melanda apabila anda bersama sama ALLAH s.w.t kebahagiaan sentiasa menanti anda di hadapan. Amin....
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Amazing..

do you know where this city????
















It's GAZA!!!!
P/s: Wallahualam.. got this picture from email



kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Look what they found!!!

got it from my fren.. i dont know it's true or not?? but.. just take a look..
werewolf
vampire..

mermaid

mammooth

giant

also giant

more giant

giant!!

draco..

devil skull

cyclops

comics???

angel??

and last!!!!


it's ALIENNNNN



























kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

POCONG!!!!!

menarik lam akhbar kosmo hari ini.. KOSMO ade satu artikel yg mngaitkan tentang kewujudan pocong!!! huhuhuh... siap bg fakta lagi mengenai hantu tersebut.. bukan x percaya kemujudan ye.. tp kdg2 kite ni slalu je ambik mudah... dgn suatu keadaan tu... x pernah nak siasat hujung pangkal ye.. main sedap mulut je bercakap... hihihi ape2 pun kite mmg kene percaya sesungguh ya yg ghaib tu wujud. pada aku.. aku x la mengharap untuk melihat atau terserempak dgn hantu2.. heheheheh
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails