Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

kumpul lemak 10 tahun tp nak buang 10 minggu

KUALA LUMPUR: Kegilaan wanita untuk kurus secara umumnya kerana pengaruh iklan yang menguasai pemikiran mereka, kata Pakar Sakit Puan dan Perbidanan Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Madya Dr Harlina Halizah Siraj.Katanya, apabila terpengaruh dengan iklan wanita itu merasakan jika tiada bentuk badan ideal dan cantik akan membawa implikasi terhadap masa depan dan harga diri mereka.“Wanita seperti ini sudah lari daripada objektif untuk nampak langsing dengan sasaran semata-mata kecantikan bukan untuk kesihatan.“Padahal kebanyakan iklan kecantikan itu memang mengarut. Sebagai contoh, mana boleh lemak yang terkumpul selama 10 tahun tiba-tiba dihapuskan dalam tempoh 10 minggu,” katanya.


Beliau mengulas laporan muka depan Harian Metro Khamis lalu memetik keinginan memiliki tubuh langsing dan cantik menyebabkan seorang pengarah syarikat mati selepas menjalani rawatan membuang lemak di sebuah pusat kecantikan terkemuka di Ampang, tiga hari sebelum itu.
Mangsa, Noraini Mohd Ghazali, 30, yang menjalani rawatan lebih 14 kali di pusat kecantikan itu sejak tahun lalu meninggal dunia ketika menjalani rawatan susulan untuk menghilangkan rasa sakit pada pinggul kesan penggunaan ubat-ubatan yang belum dikenal pasti sumber diperoleh. Sementara itu, pakar pembedahan plastik Hospital Ampang Puteri, Datuk Dr Jalil Jidon, berkata beliau menerima banyak kes daripada pesakit untuk ‘membaiki’ kerosakan di tubuh badan akibat melakukan pembedahan daripada doktor yang tidak bertauliah.Katanya, kebanyakan pesakit kes itu mendakwa mereka mendapatkan rawatan pelangsingan di salon kecantikan dan di klinik tertentu.“Saya nasihatkan kepada orang ramai khususnya wanita yang ingin kurus supaya mendapatkan rawatan hanya di hospital dan dengan doktor pembedahan plastik bertauliah,” katanya.
hmmm... sendri mau ingat ar......
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Mari bergelap EARTH HOUR!!!


hahhaha. ptg semalam lepas balik keje abah aku kol 2 kali.. tp aku x dgr.. pah tu dia mesej suh aku beli lilin... pelik.. aku ingtkan nape,, dia ckp x de letrik... nak lilin ape ye.. baru kul 5.. x kan la sampai mlm lak? bese ye sebelum maghrib mesti dah ade balik.. nak mendapat kepastian lagi aku kol dia taye.. dia jawab.. nanti kul 8.30 sampai kul 9.30 x de apii!!! mcm ne? org dtg bergelap la... maklumlah.. mlm tu dia wat mkn2 skit kat kwn2 dia,, aku gelakkk je,,, tp dlm hati takut gak,, aku dah la x suke gelap2 nih,, OTW balik yu aku singgah beli..



pas maghrib org dah mule dtg... hihihi x sangke lak ramai yg tunggu 8.30.. kate ye TNB akan putuskan bekaln letrik pada mase tu... ( lam hati aku.. melampau betul!!) tunggu punye tunggu.. sambil melayan kerenah budak2 yg datang tu.. mase tu tgh tgk 8tv,, dia tunjuk kat area seri pentas tu seme dah gelap.. n 8tv pun akan hentikan siaran selame sejam.. jiran kau tu dah jerit!!! cepatttt pasang lilin.. jap lagi api x dok!!!.. mak aku kelam kabut je... tp org lain wat tak tau je... hahahhaah kelako je... lame kejap tu... ok je? ade je letrik??? fuhhh lega...



jiran aku tu malu sendri... tergelak je dia... tu la.. aku pun x paham... nape ade ye kempen ni... ye la xdpat pendedahan kot? hmmmm...
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SeRi PeNgaNtIn JaNdA BaIk

ha... pk ape tu ha.... jangan pk yg bukan2 eh???? bukan pe tajuk ye mcm kelako skit kan? hihihi..pape pun syukur kehadrat illahi kerana di seri pengantin janda baik.. aku telah menghabiskan kursus untuk tahun ni.. dengan bermakna sekali.. harap2 lepas ni bleh la bagi peluang org lain plok nak g kursus,, so aku bleh konsentrasi kepada kerja di pejabat dan rumah aku... hhehehe..
Ibadah camp merupakan kursus yg memang aku tunggu2 la.. dari thn lepas lagi mintak.. alhamdulillah thn ni aku di beri peluang untuk mengikuti kursus berbentuk keagamaan.. yg betul2 membawa sedikit sebanyak perubahan dalam hidup aku.. insyallah aku akan meneruskan perubahan2 yg patut aku buat lame dulu dah...
pada hari pertama sampai di seri pengantin aku x tau lak name tempat tu mmg seri penganti ingtkan kawasan penempatan tu mmg untuk pengantin baru ke ape ke yg sewaktu dgn ya.. sbb bilik dan kawasan tu mmg sesuai la untuk pengantin? dengan hiasan taman dan bilik ye... heheheh macam hotel2 la? persepsi pertama pun dah lari... mane tak ye.. ade suare2 sumbang yg mengatakan.. x gune la kursus sebegini.. baik duk umah main ngan anak.. aku dah banyak g kursus gini.. hape pun tarak.. same je,, huhuhu.. semua kata2 ini cukup melemahkan aku... ntah ape la pengisian nya nanti... best ke? boring ke? tgk je la mcm ne nanti...
tggu la sambungan kalu nak tau pngisian ye...
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Ke'malang'an yang mengajarku..

huhuhu cuti minggu lepas balik kampung yg x jauh tu... ( kemaman je...) ingt kan leh la sonok2 sakan... tp lain yg diarancang lain yg jadi.. ye la,,, aku hanya mampu untuk merancang,, tp hanya allah saja yg menentukan keadaan sebenor ye...

citer ye bermula selepas habis keje jumaat lalu.. lepas keje trus je drive balik kampung.. umah toki.. sebab kate ye mak sedare aku. p.cik aku nak wat majlis bacaan yasin serta tahlil serba sedikit... al maklumlah sempena cuti sekolah.. ketibaan sanak saudara dari bandaraya nun amatlah di alukan... rancangan yg di buat dalam masa yg amat singkat.. bg tau pun last minit je.. aku tak kisah mane la.. sbb aku mmg plan nak balik bercuti jumpe sedare mare,... mmg plan nak picnic pun ngan m.cik aku yg tersayang tu... cume abah aku je,, terkilan skit.. sbb ade keje yg di beresin kat umah..

sebelum sampai ke umah toki.. m.cik aku call katenye diorg kat cherating.. tgh lepak2.. aku dah pelik skit. kate ye nak wat tahlil ape kes ade kat cherating ptg2 mcm ni? nak x nak bhnti la jugak kat sane... adik aku merengek2 nak g jugak.. kalu besar2 mau ye aku cekik2 aje.. dah la penat baliik keje... sampai kat situ tgk je org mandi.. ( ke'malang'an pertama.. sabo je.. )

(ke'malang'an kedua) sampai kat umah toki.. punggah2 barang.. dah dekat maghrib.. punye nak cepat..( dah la penat..) tutup pintu kete.. x semena2 tertinggal kunci kete kat dalam kete la pulok... adussss dah la kunci kete x de... huhuhu nasib ade pakar .. dapat la balik.. dan nasib la kete kancil je.. huhuhu.

( ke'malang'an ketiga ) rupe2 ye majlis tu x jadi...ats sebab2 tertentu... nasib baik abah aku x ikut balik.. .tp... mlm tu.. tibe2 dia sampai.. siap kai ju melayu lagi...( m.cik aku dah cuak... takut kene blebe.. dah la x bg tau x jadi.. sbb aku ingtkan mmg dia x dtg... huhuhu )

( Ke'malang'an keempat) sebab majlis x jd,,, jd rancangan aku n m.cik aku dijalankan pada hari sabtu.. seperti yg kami idamkan.. hhehehe. pg2 p beli barang2 untuk picnic la.. pastu balik masak2.. nak jdkan malang ye.. dapur gas plok x bape nak berfungsi dgn baik... gune jela yg sebelah tu je.. bukan main la banyak ye masakan nak di sediakan.. kalu x jd haru.. nak tggl kat sape makanan yg banyak tu,, nak x nak masak jugak.. dari jam 12.30 masak.. sampai kat kul 4 baru la kami bleh bertolak je destinasi.. akhir ye...ingtkan berjaya jugak la progrma kami.. hahahah.

konvoi 3 buah kerete.. sampai ke pantai cherating.. dah x pk banyak.. trus bukak makanan n mkn.. semua dah lapo... yel a kul 4.30 baru nak mkn tgh hari... heheh seronok jugak... semua ye makan je dgn senyap..menikmati makanan.. hahahah budak2 kecik pun x lokla mane... makan je.. lapo sgt agak ye.. tp ade jugak sampai2 aje dah bukak baju berlari nak p mandi laut, (ke'malang'an kelima) baru je siap2 nak p mandi manda.. hari gelap siap dgn guruh lagi... huaaaaaa m.cik aku sekali lagi frust... huhuhu bile hujan rintik,, diorg semua berlari masuk lam kete.. semua pakat nak balik dah.. tp aku suh tggu dulu.. mane tau jap lagi ok ke? heheheh sebab sabo tunggu.. dapat le jugak diorg mandi laut.. aku pun x lepas jugak basah kene simbah.. puas mandi laut.. nak balik.. huhuhuhu(kemalangan ke enam) start kete.. semua dah selok nak balik.. penat... 2 kete lagi dah tgglkan aku.. nak jalan je.. tibe2 kete lak x nak gerak2.. tekan punye tkn minyak x mo jugak jln.. last2 mati enjin.. mcm lekat mende ntoh.. turun rgk kat bawah kete.. rupe ye ade batu besar kat bawah kete... huaaaaaa... aku suh semua org lam kete turun tolak.. nasib la aku balik membawa budak2 lelaki.. sbb mase dtg aku bawak2 budak kecik n org tua.. syukurrrr.. korek je la batu tu baru la leh jalan... hihih.

( ke'malang'an ke tujuh ) hari ahad semua dah siap nak balik,, mmg jd tradisi kot kuarge kami.. sebelum balik semua pakat cuci kete.. x kire la kotor ke x.. dalam erti kate lain membazir air.. hahah cuci punye cuci.. budak kecik sorg ni baru belajar membace.. semua tulisan yg menarik perhatian dia akan di baca kuat2.. tibe2 dia bace... " 18 J.A.N 2009.. Eh!!!! dah mati dah... " terkejut beruk aku di buat ye... dia dok bace aku ye road tax kete yg dah mati hampir 3 bulan!!! huaaaaaa malang sungguh nasib aku... huhuhuhu dah merate aku pegi ngan kete dalm 2 3 bulan ni.. dgn selamber ye...

syukur la x de pape yg x diingini berlaku... dengan perasaan gundah gulana aku meneruskan perjalan balik.. ( berdebor giler..) tp syukur sekali lagi.. aku selamat sampai kat umah... huhuhu.. kemalangan yg berlaku ni cukup2 mengajar aku supaya lebih berhati2... huhuh kalu x.. mau ye... haruuuuu..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

sory la yerk??????

huhuhu dah lame x berupdate... aku ni kire bukan kategori blogers la... bak kate bg sam seorg bloger bleh berblog bile2 mase... x perlu tunggu ade laptop wifi???? ekekekeke... kat handphone pun buleh... ( geram jerkkkk.. tggu thn depan insyallah aku beli yg lagi canggih.. kalu ade rezki).

hmm ye la.. nak bubuh cter kat entri kene la ngarang jugak... tp aku dah x de mase nak ngarang... x tau la pe yg aku sibuk sgt... x reti nak cter... ni pun main ketuk2 je keyboerd ni entoh ejaan betui ke dok... aku bukan tgk pc pun.. aku tgk je ke key borad ni... so dape yg paham ape yg aku tulih kire dia teror r... sbb ejann a ku berterabur rase ye.... hehehe last2 nak publish baru la eku tgk... kamonitor... mals nak betulkan... saje je nak tgk korang paham x.. bukan ape,., malas nak cari cter... jd aku buat2 la ni sebagai mende pelik tp benar yg kau penah wat... harap lepas ni x de lagi org yg sengal skit mcm ni.. hahahahhaha,,,

wahhhhhhhhhh... ape yg aku sibuk sgt kan.. sampai x dem ase nak berblog,, padah la hari bukan main lagi satu hari ber entri2..
heheheh bese la mule... pape pun nanti la bile aku ade mase aku tulih la cter yg lagi menarik dan lagi senang korang paham.. yerkkk???? cau lu la... wawakakksak.. tunggu...

P/s: yg ni aku tulis sambil tgk monitor... hmmm mmg banyak ejaan yg x betui... ahaks ape2 je lah.kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Maulidul Rasul..


Esok 12 Rabiul Awal 1430 H bersamaan 9 March 2009 merupakan hari kelahiran junjungan mulia rasul terakhir iaitu, Nabi Muhammad S.A.W. Selamat menyambut maulidur rasul kepada seluruh umat islam di dunia.


Dan sesungguhnya ,Nabi s.a.w bersabda: “Orang yang lebih berhak mendapat syafaatku pada hari kiamat ialah oarang yang lebih banyak selawatnya kepadaku.”


jadi.. marilah kite berselawat banyak2 ke atas nabi muhammad s.a.w

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails