Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

Ke'malang'an yang mengajarku..

huhuhu cuti minggu lepas balik kampung yg x jauh tu... ( kemaman je...) ingt kan leh la sonok2 sakan... tp lain yg diarancang lain yg jadi.. ye la,,, aku hanya mampu untuk merancang,, tp hanya allah saja yg menentukan keadaan sebenor ye...

citer ye bermula selepas habis keje jumaat lalu.. lepas keje trus je drive balik kampung.. umah toki.. sebab kate ye mak sedare aku. p.cik aku nak wat majlis bacaan yasin serta tahlil serba sedikit... al maklumlah sempena cuti sekolah.. ketibaan sanak saudara dari bandaraya nun amatlah di alukan... rancangan yg di buat dalam masa yg amat singkat.. bg tau pun last minit je.. aku tak kisah mane la.. sbb aku mmg plan nak balik bercuti jumpe sedare mare,... mmg plan nak picnic pun ngan m.cik aku yg tersayang tu... cume abah aku je,, terkilan skit.. sbb ade keje yg di beresin kat umah..

sebelum sampai ke umah toki.. m.cik aku call katenye diorg kat cherating.. tgh lepak2.. aku dah pelik skit. kate ye nak wat tahlil ape kes ade kat cherating ptg2 mcm ni? nak x nak bhnti la jugak kat sane... adik aku merengek2 nak g jugak.. kalu besar2 mau ye aku cekik2 aje.. dah la penat baliik keje... sampai kat situ tgk je org mandi.. ( ke'malang'an pertama.. sabo je.. )

(ke'malang'an kedua) sampai kat umah toki.. punggah2 barang.. dah dekat maghrib.. punye nak cepat..( dah la penat..) tutup pintu kete.. x semena2 tertinggal kunci kete kat dalam kete la pulok... adussss dah la kunci kete x de... huhuhu nasib ade pakar .. dapat la balik.. dan nasib la kete kancil je.. huhuhu.

( ke'malang'an ketiga ) rupe2 ye majlis tu x jadi...ats sebab2 tertentu... nasib baik abah aku x ikut balik.. .tp... mlm tu.. tibe2 dia sampai.. siap kai ju melayu lagi...( m.cik aku dah cuak... takut kene blebe.. dah la x bg tau x jadi.. sbb aku ingtkan mmg dia x dtg... huhuhu )

( Ke'malang'an keempat) sebab majlis x jd,,, jd rancangan aku n m.cik aku dijalankan pada hari sabtu.. seperti yg kami idamkan.. hhehehe. pg2 p beli barang2 untuk picnic la.. pastu balik masak2.. nak jdkan malang ye.. dapur gas plok x bape nak berfungsi dgn baik... gune jela yg sebelah tu je.. bukan main la banyak ye masakan nak di sediakan.. kalu x jd haru.. nak tggl kat sape makanan yg banyak tu,, nak x nak masak jugak.. dari jam 12.30 masak.. sampai kat kul 4 baru la kami bleh bertolak je destinasi.. akhir ye...ingtkan berjaya jugak la progrma kami.. hahahah.

konvoi 3 buah kerete.. sampai ke pantai cherating.. dah x pk banyak.. trus bukak makanan n mkn.. semua dah lapo... yel a kul 4.30 baru nak mkn tgh hari... heheh seronok jugak... semua ye makan je dgn senyap..menikmati makanan.. hahahah budak2 kecik pun x lokla mane... makan je.. lapo sgt agak ye.. tp ade jugak sampai2 aje dah bukak baju berlari nak p mandi laut, (ke'malang'an kelima) baru je siap2 nak p mandi manda.. hari gelap siap dgn guruh lagi... huaaaaaa m.cik aku sekali lagi frust... huhuhu bile hujan rintik,, diorg semua berlari masuk lam kete.. semua pakat nak balik dah.. tp aku suh tggu dulu.. mane tau jap lagi ok ke? heheheh sebab sabo tunggu.. dapat le jugak diorg mandi laut.. aku pun x lepas jugak basah kene simbah.. puas mandi laut.. nak balik.. huhuhuhu(kemalangan ke enam) start kete.. semua dah selok nak balik.. penat... 2 kete lagi dah tgglkan aku.. nak jalan je.. tibe2 kete lak x nak gerak2.. tekan punye tkn minyak x mo jugak jln.. last2 mati enjin.. mcm lekat mende ntoh.. turun rgk kat bawah kete.. rupe ye ade batu besar kat bawah kete... huaaaaaa... aku suh semua org lam kete turun tolak.. nasib la aku balik membawa budak2 lelaki.. sbb mase dtg aku bawak2 budak kecik n org tua.. syukurrrr.. korek je la batu tu baru la leh jalan... hihih.

( ke'malang'an ke tujuh ) hari ahad semua dah siap nak balik,, mmg jd tradisi kot kuarge kami.. sebelum balik semua pakat cuci kete.. x kire la kotor ke x.. dalam erti kate lain membazir air.. hahah cuci punye cuci.. budak kecik sorg ni baru belajar membace.. semua tulisan yg menarik perhatian dia akan di baca kuat2.. tibe2 dia bace... " 18 J.A.N 2009.. Eh!!!! dah mati dah... " terkejut beruk aku di buat ye... dia dok bace aku ye road tax kete yg dah mati hampir 3 bulan!!! huaaaaaa malang sungguh nasib aku... huhuhuhu dah merate aku pegi ngan kete dalm 2 3 bulan ni.. dgn selamber ye...

syukur la x de pape yg x diingini berlaku... dengan perasaan gundah gulana aku meneruskan perjalan balik.. ( berdebor giler..) tp syukur sekali lagi.. aku selamat sampai kat umah... huhuhu.. kemalangan yg berlaku ni cukup2 mengajar aku supaya lebih berhati2... huhuh kalu x.. mau ye... haruuuuu..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails