Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

"mengawan' pada hari perayaan!!


sinis betul tajuk tu kan? tp jgn terkejut la.. berita harian hari ni... menceritakan lanjut,, mengenai kebanyakan gadis di malaysia.. terutama di kalangan pelajar IPTA atau IPTS yg diistilahkan sebagai 'mengawan' ( walaupun istilah tu untuk binatang..) pada musim perayaan.. aku pun terkejut amat.. baca berita ni..( bukan terkejut ape... sampai mcm tu sekali istilah yg diberikan.. tp kalu di teliti.. mmg ade kebenaran jugak..) pada pembaca yg budiman.. bacalah artikel berita harian ni dulu sebelum mengatakan sebarang pendapat.. sbb kadang2 akal pikiran kita berlainan.. x semua org bleh terima perumpaan mcm tu.. tp fikirlah dgn seberat2 hati.. semoga paparan artikel itu dpt memberi sedikit sebanyak pengajaran kepada kita,,,


sedikit petikan dari berita harian..

“Kira-kira 50 peratus daripada mereka pelajar sekolah menengah atas dan IPT. Memang diakui, setiap kali tiba musim perayaan, kami akan menerima banyak kemasukan baru beberapa bulan selepas itu.


Menariknya, ‘musim mengawan’ ini berlaku serentak setiap kali adanya sesuatu sambutan membabitkan cuti umum atau dikaitkan dengan meraikan bersama kekasih seperti Tahun Baru, kemerdekaan atau ‘Hari Kekasih’ (Valentine’s Day).

klik kat sini:bacaanlanjut






P/s: x paham dah zaman sekarang... jauhkan la segala prasangka buruk.kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails