Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

TRANSFORMERS 2 : rEVENGE OF THE fALLEN




aku bukan la peminat fanatik cerita2 gini.. bleh kate kan bukan peminat langsung pun... sbb x penah tgk.. kalu ramai org gilekan cter2 epik.. futuristik mcm harry potter ke.. narnia ke.. lord of the rings ke.. tp aku mmg x heran lgsg.. mgkn jarang tgk wyg kot? DVd jauh sekali..




tp kali ni aku rase nak jgk tonton filem yg di katakan mmg perfect dari segi pembikinan dan olahan citer ye.. TRANSFORMER. mase kecik2 dulu slalu gak r tgk cter kartun ye,, tau2 dah ade kuar versi untuk org dewasa la plok... k.gie la beria mula ye ajk p tgk reramai.. aku pun xcited jugak.. sampaikan sanggup la tgk filem pertama ye tu? ekekekeke.. ( hmmmm menarik jugak... )




hari ni ramai jugak la yg p.. mesti seronok.. x sabo lak.. ekekek
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

sElesAi SuDaH....


alhamdulillah,,,, akhirnya selesai sudah pendaftaran bagi pelajar baru sesi julai 2009 untuk pengajian separuh masa secara e-pjj di kampus induk uitm shah alam..


terima kasih kepada yg sudi menghantar.. dgn keadaan aku yg demam + selsema + batuk.. +cuaca yg sgtlah panas.. mereka sabar menunggu.. mmg la tersgtla lame masa yg diambil untuk pendaftaran tu. dari pemerhatianku.. course yg aku amik ni mmg mendapat majoriti yg paling ramai pelajar.. rata2 ya mmg dtg dari putrajaya,, ( semasa sesi perkenalan x rasmi disebabkan bosan menunggu.. ).


hmmm... mmg memenatkan.. tp syukur pendaftaran berjalan dgn lancar sekali walaupun masa menunggu yg lama.. syukur... akhirnya aku berjaya bergelar seorang pelajar universiti... walaupun bukan sepenuh masa. syukur.. tercapai jugak dari sebahagian cita2 lam hidup aku..

dan lepas ni... impian untuk memegang segulung ijazah akan terlaksana.. insyallah....
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

7 Hari LaGi...

hahahahhaha.. kelako je.. x sangka.. ntri baru pg td bikin penasaran,,, ekekeke,,,wat kengkawan semua.. jgn risau ye? entri untuk 10haritu tu.. x de kene mengena ye dgn kawen.. ekekeke... x sangka lak ade org salah paham.. ekekekek

sebenarnya.. 21 jun 2009 adalah tarikh pendaftaran pelajar baru sesi julai 2009 e-pjj kat uitm.dah lame niat nak sambung belajar,,, akhir ye dapat jugak dilaksanakan thn ni.. insyallah aku akn berusaha sedaya upaya.. pasal status lak.. ye la.. dari pekerja status ku akan menjadi pelajar.. hik hik hik.. dah lame tinggal status tu.. rase rindu la plak.. ( geli je kan? ekekek )
mane x cemas.. first time kene ulang alik kuantan shah alam.. first time jugak belajar jauh dari kuarge..
mane x xcited? dulu habis spm tolak tawaran belajr sbb nak keje.. tp skrg dpt peluang lagi sambung degree lagi... ( syukur...)
mane x takut ye? belajar sambil keje ni bukan perkara main2. byk kene korban ye nanti,,
mane x gembire? peluang ade depan mate...
mane x terharu? ramai yg beri sokongan padu.. terutama dia... bos2 n rakan2. :).

P/s: hmmmmm pasal status yg anda2 semua pk kan tu?? insyallah juge akan ku khabarkan bila tiba mase ye nanti yek? tungguuu...... ahaks.
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

10 HaRi LaGi...

hmmmmmm...
cemas... xcited.. takut... terharu.. gembira pun ade...
macam ade kupu2 terbang lagi lam perut ku ini..
hahahahah...
hari berganti hari..
status ku akan bertukar ganti,,
haaaaaaaaaaaaa, mcm seronok je...
x sabar rase ye... ekekkekke
dah lame ku idamkan.. alhamdulillah..
akhirya,,,
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

teTiBe Je...

wakakaka,, aku pun tak tau mcm ne bleh terminat kat tenis.. ( mgkn sbb mlm td aku tgk game antara si sorana cirstea vs samantha Stosur) tetibe aku ni berperasaan lak rase nak blaja main tenis lak.. tp ade org tu kate.. '' main badminton pun x pandai lagi???'' huhuhu kecikkk ati aku.. tp x pe.. kalu ade peluang nak main ke belajar ke.. aku nakkkk??? sape nak tlg aku???

macam lisa surihani..


cun kan??


match semalam.. menangggg,,,





ps: untuk 'org tu' tgk la nanti.... uh3
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

KaaBaH enggan Ke SyurGa...

Assalammaulaikum.... DearAll, (ini email yang ku terima. mgkn leh jadu pengajaran buat kite semua )
Rasa nak menangis bila membaca. Rindu rasanya nak pergi lagi ke Tanah
Suci.Semoga Allah murahkan rezeki dan semoga dapat tawaf Kaabah lagi.

Tuan Guru Haji MohdBaqi Osman, tok guru dah mula kuliah.Beliau
menceritakan tentang peristiwa yang bakal berlaku diakhirat kelak.Tentang syurga,tentang neraka. Para jemaah masing-masing diam, tunduk dan insaf.Salah satu cerita menarik yang disampaikan oleh tok guru iaitu berkaitan dengan titian As Sirat. Jambatan yangmerentangi neraka menuju kesyurga itu bersifat fleksibel. Ia bolehmembesar, mengecil, memendekdan memanjang mengikut kumpulan yangakan melintasinya.
Jika orang beriman,pastilah ia akan melebar dan memendek. Manakala bagi
orang kafir, ia akan mengecil dan memanjang.
Antara yang akan turut berarak menuju ke syurga ialah kaabah. Malaikat datang membawa perintahAllah kepada kaabah yang dihias indah pada hari itu supaya bergerak menuju ke syurga.
Yangmenghairankan, biarpun kaabah tahu itu perintah Allah, namun ia enggan bergerak. Lalu malaikat bertanya kenapa enggan bergerakke syurga. Kaabah menjawab bahawa ia tidak akan bergerak kesyurga melainkan jika diiringi oleh semua manusia yang pernah tawaf di sekelilingnya.
Lalu malaikat mengumpulkan semua yang pernah tawaf untukmengiringi
kaabah ke syurga.Kaabah terus mendiamkan diri tak mahubergerak.
Malaikat bertanyalagi kenapa tak mahu bergerak. Kaabah menjawab,ada
lagi beberapa orangyang tidak hadir.. Apabila diperiksa,rupa-rupanya
orang-orang berkenaan telah dilempar ke dalam neraka kerana kesalahan
yang pernah merekalakukan didunia.
Malaikat maklumkanbahawa orang berkenaan adalah orang-orang yang berdosa dan perlu disiksa di dalam neraka.
Kaabahberkata, ia tidak peduli orang itu berdosa atau tidak. Yang
penting ia tidak akanbergerak ke syurga melainkan diiringi olehsemua
orang yang pernah tawaf disekelilingnya.
Malaikat mengadu kepada Allah tentang hal yang berlaku....Allah yang Maha Pengampun dan Maha Mengasihani terus mengisytiharkanbahawa orang-orang itu telahdiampunkan dosa mereka. Mereka lantas dibawa
keluar daripada neraka dan mengiringi kaabah menuju kesyurga.... How nice kan .... bersyukursekiranya dapat mengerjakan haji dan
umrah.....
Satu motivasi bagirakan-rakan yang mampu untuk ke Mekah..sila2kanlah Wasalam~kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails