Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

SeTaHuN BeRLaLu

alhamdulillah... setahun berlalu..
hari ni dah 9 hari umat islam mengerjakan ibadah puasa.
pejam celik pejam celik dah setahun...
sekejap saja masa berlalu..
macam baru je semalam berpuasa...
x sabar nak menunggu kedatangan hari raya..
macam-macam perkara yang dirancang...
dengan harapan ia menjadi satu kenyataan...
pelbagai dugaan dan cabaran di hadapi...
semoga dengan kehadiran ramadhan dan kemunculan
syawal yang mulia nanti bakal memberi satu sinar baru
dalam hidup kita semua,,
wakakakka...
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

DuGaAn...

fuh.....
puasa ni...
dugaan...
dugaan puasa..
dugaan kerja..
dugaan manusia...
penat nyerr.....

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

MenYaMpAh!!!

aku geram betul kat orang nih.. sakit hati je...
dengar sore pun sakit hati..
tu belum tgk org ye... mmg geram lahhhhh
menyampah sgtt.. macam aku terhegeh2.
malu aku ngan akak tu...
kejap2 taye dia..
hishhhhhh
geram geram gerammmmmmm....
black list la kedai tuh!!!!
sengal!!!!
eeiiiiiiiiiiiiiiii
arggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...


Ps: saje release tension! jgn tanya arrr...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SoGo!!!!!











P/s : k.gie thn depan trip lagi hebat kan? k.mona.. bila lagi nak p? heheheheh
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

FrUsT BeTuL !!!!!!!


huhuhu.. frust yer.. aku x tau la nak kata last week nye kelas tu beh ke x..

mule tu ingatkan dapat enjoy2.. ye la dah rancang nak shoping sakan..


hari sabtu sampai kl ok lagi.. sonok la dapat aim2 barang yg hendak di beli.. dah aim2.. pastu balik rehat.. sok nye ade kelas.. ade test lak tuh..


kelas multimedia yg pertama aku dapt buat agak baik la.. ssb aku mmg minat subjek nih. wapaupun x la membaca sgt.. tp buku teks dah ade.. so rujuk je la.. ( mendapat kebenaran dari lect. tau?? ekekek) thankss to bro nizam.. bagi pinjam buku tuh.


Namun untuk kelas kedua.. MATH.. aku mmg dah agak aku mmg x leh wat. sbb assmnt pun aku stuck lagi..inikan lak test. tp aku tetap sabo.. cube jugak jawab..

setengah jam pertama aku dok diam je.. then bile aku tgk kwn2 yg lain dok belek buku.. aku pun memberanikanlah diri untuk tgk2.

keciwa sungguh.. tgk buku pun masih x leh jawab lagi.. huhuhuhu.. setakat nak tiru tu bleh.. tp aku x nak lah.. sbb aku mmg x paham konsep sebenarnya.. tiru2 kang lagi haru.. x dapa ape,, ( kelas kedua x pegi.. soklan lak byk dari bab kelas kelas ke dua.. huhuh)

dah habis test. lect. pulangkan assmnt lepas. aku tunggu lah dgn excitednya. nak tau lah mana yg salah betulnya? sbb aku belajar sungguh ngan hairina.

sangat keciwa bila semua kawan lain dah dapt.. tp aku sorang je belum. lect tu tgk je aku... then dia taye? " awak? kelas ni ke? x de pun nama awak? nama ape ye??''

kecik sangat ati aku. huhuhu.. aku mmg dah cuak dah.. aku sorang je? padahal aku dah antar sebelum g tioman lagi.. aku rase akula org pertama hantar.. kawan yg anto 2 hari sebelum due pun sampai.. x tau la mana silapnye...


sedihh... kecewa... hampa... semua lah...


nak balik tu g shoping.. seronokkk lupe kejap pasal frust tuh.. macam2 beli.... gilerrrrr sale.


untuk kak gie.. nanti lah saya postkan gambo2 nye ye?

frust lagi nih..huhuhuhuhu

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Ya AllaH... JAuhKaNLa..

Aku ada pasangan hidup sendiri.....
Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat......Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah.....Mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasangankuS
elalu... Mak ingat kat aku
Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan: "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...bolehkah kau kirim wanguntuk Mak?Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan puncukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......
Tapi kalau Mak sudah tiada....... ...MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya...... .
berapa ramai yang sanggup..... .... membuang ulat dan membersihkan lukakudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......


semoga jadi pengajaran buat kita semua...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

TeRaSa KeHiLaNgaN...

sedih... sayu.. pilu...
troli shelving.. meja dia.. selipar peninggalan dia..
kali ni betul2 aku mmg rase kehilangan yg amat sangat..
hari ni.. sebak rasa hati pg2 dapat mesej melalui ym..
sayu.. sangat baca mesej dia..
aku dah x leh nak cakap pe dah..
nak luah je... curah2 je air mate nih..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Pantun Muncung....

Arahan:
(lebih molek dibaca di hadapan cermin… pastikan mu membacanya dengan gaya dan intonasi yang betul… jangan nak tipu aaa… )

Du’u tugu kucung burluru,
Munu nuk sumu su kucung bulung,
Du’u tugu buluh ku curu
Munu nuk sumu cuk uduk surung.

Gunung du’uk burcubung tugu,
Huncur budun du kundung tunuh,
Budu yung bu’uk dukunung jugu,
Du’u tugu kucung burluru.

Bu’uh cumpuduk du luur pugur
Umbul guluh tulung julukkun,
Humbu buduk buru burlujur,
Kulu suluh tulung tunjukkun.

Pusung umus dubuwu burluyur
Musuk subujuk du utus putu,
Hutung umus buluh dubuyur,
Hutung budu du buwu mutu…

Suku’un turumu kusuh…


Ps: kelako gler,, tp kalu korang x rase kelako maknenye korang menipu dan tidak mengikut arahan.. ekekekekkalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails