Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

KrOnOLoGi 64 HaRi....

13.08.2010
lahirnya insan yang amat dinanti sekitar jam 11.00 malam bersamaan 4 Ramadhan. gembira hati tatkala dr. menunjukkan seorang muhammad yang lahir dari perutku. hilang segala kesakitan berganti perasaan syukur.. gembira terharu dan bercampur baur... alhamdulillah. insan itu di beri nama MUHAMMAD SHAAKIR BIN SAIFUL NIZAM.

KuNiNg
hari ketiga kelahiran anakku misi datang melawat menasihati supaya anakku dirujuk ke klinik. pada anggaran aku mmg kene warded la jawab yer.. dan 2 hari aku dan shaakir bermalam di hospital. terima kasih tidak terhingga kepada semua jururawat HTAA yang sememangnya baik2 belaka. namun berlaku satu insiden yang menyebabkan mengalir air mata seorang ibu..

PuAsA
28 hari la jawab yer aku mengganti.. nasib baik suami tercinta sudah pun bersetuju untuk menemani aku berpuasa.. hihihih.. ade geng... penguat semangat... ekekekke..

BaJu RaYa
dah name ye melahirkan di bulan puasa,, x de la rase nak beraye sangat.. namun aku sangat la gembira kerana tahun pertama beraya sebagai isteri dan ibu sekali gus.. sangat3 gembira walaupun tahun ni mmg x terbeli baju raya.. kesian suami ku pakai baju raya lama.. maklumlah.. aku tau dia pun kesian kat aku.. awal2 lagi aku dah pesan suh beli baju raye.. tp kate ye.. biarlah.. kita tunggu shaakir besar skit.. nanti kite beli same2.. kesian kat aku kate yer.. nanti aku jeles.. ekekekek... mungkin jugakk.. hihihi..

ReZki
memang Allah dah janji setiap kelahiran anak mempunyai rezki yang tersendiri.. sesungguhnya Allah tidak akam menguji hambanya kalau hambanya tak mampu. sebelum ni kami risau jugak keadaan kami selepas kelahiran ini. namun sebaliknya berlaku. rezeki untuk dia memang ada. beban yang bakal di tanggung ringan sedikit. terima kasih tidak terhingga buat mereka-mereka yang sudi membantu. semoga Allah akan murahkan rezeki kalian.
SiKaP
insyallah dengan bertukarnya status aku kepada seorang ibu.. aku cuba sebaik mungkin untuk berubah.. memperbaiki kelemahan2 diri yang ada.. ada perkara yang aku perlu jauhi.. perlu ubah.. supaya hidup aku lebih baik dan lebih bermakna.. untuk suami anak dan keluarga. semoga apa yang berlaku dan aku lalui sepangjang 64 hari ni akan membawa kepada diri aku yang baru. diri aku yang lebh baik.. amin3...

13.09.2010
bawa shaakir jumpe dr. kat al-farabi.. kebetulan shaakir di cucuk oleh dr yang sambut dia.. masa timbang tu dr kata cepat yer naik.. hehehhe.. ye la.. dalam masa sebulan naik sekilo.. dari kecikkkk jer.. dah nampak besar skit.. dr kata cucuk ni demam.. aku dah risau.. mujur.. x de pape.. shaakir kuat... hihihi

KeNduRi
hahahha... lepas je habis pantang muhammad shaakir dah di bawa berjalan... bawak jumpe toknyang dia.. disamping menghadiri kenduri kenalan2 yang rapat. alhamdulilah tiada mudarat pada muhammad shaakir. tp terkantoi ngan puan syima..ekekekke.. sebab x pakai barut kat perut shaakir.. bukan x nak pakai.. masalahnya dah tak muat.. shaakir dah makin berisi,, tengah duk tunggu nenek dia jahit yang baru.

BeSeRaH vs KuBaNg PuYu
hahahah.. tok ma tok abah nenek n aki.. memang semua nya sayang sangat kat shaakir.. seronok bukan main dapat cucu pertama.. pak-pak sedara n mak-mak sedara memang la cukup menjaga budak sorang ni.. tiada apa yang aku dan suami harapkan semoga muhammad shaakir akan rapat dengan kedua2 keluarga ini. biarlah kami bersusah-susah sedikit asalkan kasih sayang mereka adil dan saksama.

SuSu Ibu
memang x dinafikan susu ibu adalah makanan terbaik untuk anak.. namun bagi aku yang bekerja ini akan menjadi sedikit beban.. namun aku sanggup lakukan demi anak tercinta.. sudah lebih 5 jenis susu formula aku test kat shaakir.. namun semuanya berakhir dengan muntah yang teruk sampaikan keluar melalui hidung. takut melihatnya.. kami mengambil keputusan untuk teruskan dengan susu badan je.. jadi 2 mnggu sebelum kembali bekerja aku mulakan aktiviti menyimpan stok susu.

15.109.2010
Shaakir 2 bulan.. cucuk lagi.. kali ni dedar skit jer.. malam tu merengek jer.. namun sok yer.. kembali ceria dan cergas... hihihi.. seronok sangattt...

BuDgEt 2011
argghhhhh... 2 hari lagi nak start keje ade ke lam budget baru ni PM umumkan cuti bersalin 90 hari???? asal la x umum awal2.. x sempat ler jawab yer.. kalau la dapat je tambah lagi 30.. alangkah seronok yer menyusukan shaakir sebulan lagi...


KeRjA
hari ni hari pertama kerja.. seronok.. lama x tengok meja kerja ku.. rase lain lak tekan tikus hitam kat meja ni.. ketar2 pulak.. tp kejap je.. kemas2 ape yang patut.. dah boleh mula kerja... hari ini juga merupakan hari pertama aku tinggalkan terus muhammad shaakir ngan tok ma dia.. sedih.. namun kutabahkan hati.. kejap je 8 jam akan berlalu. semoga shaakir baik2 duk ngan tok ma dia.. terima kasih juga buat bos.. puan SI yang membenarkan aku mengambil sedikit masa bekerja untuk terus mengumpulkan stok susu di pejabat.




me kasih pada bg sam.. sudi memotretkan gambar kami sekeluarga.. nanti ade rezki mau yang lebih baik lagi k?? hihihi
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

5 comments:

  1. kalau 90 hari ada chance bersalin 3 kali je, rugi wooo..lagipun awak muda lagi..kalau 60 hari tu dah kira ok la..boleh adjust sampai 5 orang.
    Baju raya tu, kena beli baju raya haji la..suruh shakir and ayahandanya pakai jubah n ketayap..

    ReplyDelete
  2. ngeh3... itu la cadangan yer.. nak beli untuk raye haji.. cuti 90 hari tu bukan pe.. maklum la pengalaman pertama.. banyak mende nak adjust.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Lieza... kena fikir jugok ni.. Kerajaan ni nawok gok hehe.. nampok offer macam gula-gula best je..
    Kalau kita berkira-kira nok anok 5 orang, kena cuti 2 bulan gok (60 hari). Pasal maximum 300 hari sehaja sepanjang bekerja. Nampok gaya untung ke orang nok anok sikit ah.. doh nok wak guane?

    ReplyDelete
  4. tau doh puan.. dia nak pancing rakyat jer... hahaha.. untung bg yg merancang.. tp same je bg mereka yg murah rezki.. heheheheh

    ReplyDelete
  5. Ingin merakamkan saat-saat manis dalam hidup anda?

    Ingin mendapatkan khidmat JURUGAMBAR dengan kadar berpatutan?

    Tercari-cari JURUGAMBAR untuk Majlis Perkahwinan anda?

    Jika jawapannya YA... hubungi saya untuk tujuan tersebut

    Tel : 019 9175243
    email : namzahs@yahoo.com

    hehehe.. saja je ni.. akan datang.. gini la cara nak promo kot.. (salah satu)

    ReplyDelete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails