Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

PaRt TiMe MoDel...???

wahhhh...

jangan jelezzzz... ahakss..







kalau easy bace blog nih mesti dia kate aku dah terpengaruh ngan dia..

nak lawan dia.. hahahaha.. ( x termampu.. dan tak terfikir pun..)

bukan pe.. sejak akhir2 ni sejak kawan2 opis ni dok sibuk berDSLR..

aku nak beli masih lagi x mampu. ( insyallah kalau ade rezki.. teringin juge.. )

jadi untuk setakat ni berlagak jadi model diorg je la..

untuk dia orang practice mendapatkan hasil tangkapan yang lebih baik dari masa ke semasa.

bukan niat pun nak expose kan diri

tapi sekadar membantu rakan-rakan disamping mengumpul koleksi moment yang aku kira sangat berharga untuk tatapan generasi akan datang.


seronok tengok diorang dengan skill masing2..

sekali sekala ber'outing' ramei2 dapat lebih merapatkan hubungan silaturrahim.

hasrat untuk out door bersama suami tercapai jugak.

next time kalau dapat arrange satu perkelahan keluarga lagi la seronok.

moment bersama rakan, keluarga yang penting anak-anak.










ni la easy.. fotogenik, dan yang penting memang dia berbakat.. ( pinjam gambo yer easy? )

P/s: aku rasa bukan aku saje yang ingin merakam moment indah keluarga. mungkin ramai lagi yang mahu tapi malu. so.. promote skit. tgk2 la kat sini yer...http://kawankawanphoto.blogspot.com/

kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

NyAmUk..

adoyaiiii...
sejenis binatang pembawa penyakit..
aku takut..
nyamuk sekarang membiak elok di persekitaran kita..
nyamuk dulu takut dengan ridsect ubat nyamuk dan sebagianya
nyamuk sekarang degil tak makan saman tak ingat mati
nyamuk..
sekali gigit sakit wooo.. dah ler hisap darah...
kalau pembawa penyakit lagi la teruk..
sekali gigit bleh bawa mati
sejak akhir2 ini byk lak kes warded sebab nyamuk..
mati sbb nyamuk pun ada..
dekat dgn kawasan aku lak tu..
jadi sama2 la kita jaga persekitaran perumahan
supaya nyamuk2 tidak bisa membiak dengan jayanya..
hidup bebas tanpa nyamuk.
aku paling tak suka bunyi nyamuk... bunyi masa terbang nak gigit orang bukan main lagi.. tapi bila dah lending.. senyap.. PAAP!!! mampuih ko.. hahahahha. ( malas nak up load gambo nyamuk.. korang x kan x kenal ape itu nyamuk.. wakakakaka)
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SuAtU HaRi Di HaRi RaYa

oopssssss...
kwang kwang kwang....
baru habis beraya sakan..
makan sakan
belanja sakan
pendek kata sakan semua la..
seronok memang seronok..
tp yang tak seronoknya anakku yang kesianya... huhuhu
2 3 hari ni asyik meragam jer..
menangis tak hengat..
menakutkan tok aki dan pak cik2 dia aje..
jumaat lalu dan2 ayah dia nak g keje pas solat dia menagis..
memang x hengat ape dah..
mengejutkan semua isi rumah.. mendebarkan hatiku..
di pegang kaki kanannya semakin kuat dia menangis
sehingga disangka kami kakinya patah.
mau ye tidak.. bengkak semacam jer,,
( penyebabnya tidak sempat untuk kami fikirkan. dalam otak masa tu nak g klinik jer,, huhuh )
bersiap sedia ke klinik..
start kete..
bukak air cond..
masuk lam kete...
sunyi...
( dalam hatiku dah nak gelak.. sbb aku tau budak ni mmg x tak tahan panas.. tapi bila sentuh je kaki tadi dia masih lagi menangis.. tp tidak sekuat sebelumnya..)
kete bergerak...
shaakir diam.. menikmati air cond agaknya..
sampai2 klinik tutup..
shaakir dibogelkan. mana tau kot2 ade makhluk kecil dalam bajunya..
puas belek2.. tiada jejak makhluk kecil tersebut..
di agah2 tersenyum budak itu..
lega hatiku.. wakakakkaka..
maka keputusan di ambil untuk pulang saja..
tiba-tiba ternampak makhlus kecil itu berlegar2 di kepala shaakir..
mungkin itu la penyebab dia menjerit sedemikian rupa..
penyebab yang kecil membawa kesan yang sangat menakutkan..
huuhuhuhu..
alhamdulillah sangkaan kami meleset sama sekali,
bengkak kaki disebabkan otot yang keras dek kerana tekanan sewaktu dia menangis...
nasib baik...
sampai umah..
jiran tanye..
macam ner..
bila di ceritakan digelaknya..
katanya.. '' pandai shaakir wat lawak''
dan aku jawab '' lawaknya menjadi.. '' tapi lawak kasar weiiiii
aku tak salahkan shaakir.. nak wat mcm ne..
dia x pandai nak cakap.. sakit pe.. sakit kat mane..
pas ni kami kene lebih hati2 dan lebih memerhatikannya..
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

SaLaM AiDiL AdHa


yeaaa... esok raya haji...

walaupun aku x g haji lagi tapi bleh meraikan mereka yg menunaikannya

niat di hati sekiranya diberi peluang dan rezeki walau sekali pun

aku ingin menjejakkan kaki ke tanah suci sebagai tetamu Allah

betapa indah dan syukur nya jika diberi nikmat itu


hari ni keje lagi..( tgh duk tunggu berita baik.. ekekek)

baru pas makan.. kenyang yer...alhamdulillah

tahun ni x sempat nak masuk bahagian wat korban

insyallah tahun depan aku akan cuba untuk buat bermula dengan satu bahagian

kalau dulu aku tak tahu yang kita boleh berhutang semata-mata untuk korban

ingatkan kalau kita berlebih duit je baru lah dikorbankan..

rupenye tidak.. sedangkan hutang2 lain kita mampu je bayar.. ape lah sangat dengan hutang sebahagian korban. insyallah mampu.

harap2 tahun depan dipanjangkan umur boleh la aku masuk kalau x banyak memadai lah dengan satu bahagian.


hihihi...

baju raye dah beli.. sedondon dengan suami.. ahaksss

untuk anaknda tersayang tok ma dia sanggup menjahit sepasang baju melayu tecit n sangat comel.. hik hik hik..

walau x same kaler ngan ibu n ayah dia hahahah..

x sabar nak beraye.. raya pertama di rumah mertua..

( maklumla semua nya pertama.. ekekek )


Untuk semua umat islam yang membaca selamat menyambut hari raya korban. semoga apa yang dilakukan mendapat keberkatan oleh ALLAH s.w.t



kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

Blaming Others for the Mistakes - interesting story

Last night while reading some forum posts, I came upon a story which I read some times ago:

A boy was born to a couple after eleven years of marriage. They were a loving couple and the boy was the apple of their eyes. When the boy was around two years old, one morning the husband saw a medicine bottle open. He was late for work so he asked the wife to cap the bottle and keep it in the cupboard. The mother, preoccupied in the kitchen, totally forgot the matter.

The boy saw the bottle and playfully went to the bottle and, fascinated with its color, drank it all. It happened to be a poisonous medicine meant for adults in small dosages. When the child collapsed, the mother hurried him to the hospital, where he died. The mother was stunned. How would she face her husband?

What was the reaction of the father when he got to the hospital and saw the dead child? Don’t let the cat out of the bag if you have read this before. For those who had not read this before, did you think that the father would fly into a rage and would reprimand his wife for not capping the bottle? Were you blaming the wife as well? But shouldn’t the husband just take time to put the bottle away? So who was to be blamed actually?

The father wasn’t angry at his wife at all. He looked at his wife and uttered just four words. What do you think were the four words?

The husband just said, “I love you, darling.”

The wisdom he displayed was truly an inspiration. The child was already dead and no way he could be brought back to life. What good would it do him to be angry with his wife? He responded by taking responsibility for his action; not taking time to put the bottle away.

He understood that his wife had lost her only child too. What she needed most was consolation and sympathy from him. That is what he gave her.

From the first time I read this story, I have been using it to remind myself to have the wisdom like the man. I must be less haste to find fault and to always take a more proactive perspective. I am not always successful yet. But practice makes better.

Blaming others for the mistakes seemed to be the natural thing to do whenever something bad happened. As the saying goes, “it is always easier to find fault with others than with ourselves.” Dr. Robert Anthony said, “When you blame others, you give up your power to change.” Let us take ownership and be in control.

“All blame is a waste of time. No matter how much fault you find with another, and regardless of how much you blame him, it will not change you … You may succeed in making another feel guilty about something by blaming him, but you won’t succeed in changing whatever it is about you that is making you unhappy.” - Dr. Wayne Dyer

By VanillaSeven

P/s: boleh ke aku jadi setenang itu? kadang2 aku akan lebih menyalahkan keadaan bila berlaku sesuatu kesilapan. aku sebagai manusia bukan sempurna, tidak akan lari dari melakukan kesilapan but practice make better... yang penting kita menyedari akan kesilapan yang kita lakukan dan berusaha untuk memperbaikinya.kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

WaJaH BaRu

Wakakakakka..
berwajah baru.. template bese je..
x de mase nak godam google
nanti2 la. cari yang lagi menarik
untuk setakat ini hanya yang ni je la boleh.. hihihii
nak cter bukan sal wakakkaka berwajah baru jer..
tapi nak bagi tahu Muhammad Shaakir pun berwajah baru..
hak hak hak hak..
x sangka rambutnya mahu jatuh dekat dengan nyang dia,
jauh.. heheheh kemaman sane.. wakakakka
semasa dibotakkan shaakir x de la meragam sgt..
baik jer. hihihi.. tp disebabkan rimas plus geli rambut kat badan
plus lagi mengantuk( time tido )
sikit je lagi nak siap.. haru dibuatnya..
menangis2.. ibunya yang tak tahan dengar
benti je la dulu.. mandikan n tidokan dia dulu..
ada part ke dua pas tu baru la siap di botakkan
itupun x de la licin sangat
namun hajat ayahnya tercapai jua...

semasa proses membotakkan sehinggalah hasil nya..


kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

My FiRsT AnNiVeRsArY

Alhamdulillah... syukur kepada Allah S.W.T
31 oct 2010
genap la setahun usia perkahwinan dengan jejaka pilihan hati..
tahun 2010 memberi makna yang cukup besar pada diri ini..
2010 merakam detik2 indah yang merupakan pengalaman pertama dalam hidupku.
pertama kali bersuami ( hope sampai syurga..)
pertama kali berpuasa sebagai isteri
pertama kali beraya sebagai isteri dan ibu sekali gus
semuanya merupakan pengalaman pertama di tahun 2010
Sambutan ulang tahun perkahwinan pertama juga cukup bermakna dengan kelahiran Muhammad shaakir




Setahun bersama suami
cukup mengajar erti kehidupan berumah tangga
pelbagai perkara baru yang dipelajari
masing2 saling melengkapi
tidak mahu terlalu memuji atau saling membandingi
syukur ke hadrat ilahi kerana mengurniakan aku suami yang cukup memahami
melalui suka duka bersama
yang baik harap dapat diteruskan
yang buruk semoga kita cuba untuk memperbaiki pada masa akan datang
harapan aku semoga hadirnya tahun2 akan datang akan membawa lebih kebahagiaan
bukan mengharapkan kemewahan semata
namun kehidupan yang diteruskan dengan penuh keceriaan


Bagi meraikan ulang tahun pertama ini kami sepakat untuk mengadakan majlis di beserah bersamaan dengan majlis Aqiqah dan cukur jambul anakanda tercinta
dengan disajikan lauk pauk selera kampung kami menerima kedatangan tetamu tak putus2
sehinggakan terlebih budget tukang masak
nasib baik mak dah agak
maka disediakan lebih dari budget yang diperlukan
ternyata dugaan mak tepat sekali
alhamdullillah semua tetamu dapat makan walaupun ada yang terpaksa menunggu
maaf dari pihak keluarga kami sekiranya ada yang terkurang semasa majlis berlangsung
terima kasih tidak terhingga kepada kawan2 serta tetamu lain yang sudi mencelah masa untuk hadir ke majlis tak seberapa kami


kepada yang tidak dapat hadir
jangan segan untuk hadir ke majlis yang lain
insyaAllah....





tukang masak team



'' okeh.. kita minum dulu..''


marhabban berlansung lebih kurang selama 2 jam sempat berhenti rehat lagi


sambung lagi..


anakanda tercinta
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails