Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

SuAtU HaRi Di HaRi RaYa

oopssssss...
kwang kwang kwang....
baru habis beraya sakan..
makan sakan
belanja sakan
pendek kata sakan semua la..
seronok memang seronok..
tp yang tak seronoknya anakku yang kesianya... huhuhu
2 3 hari ni asyik meragam jer..
menangis tak hengat..
menakutkan tok aki dan pak cik2 dia aje..
jumaat lalu dan2 ayah dia nak g keje pas solat dia menagis..
memang x hengat ape dah..
mengejutkan semua isi rumah.. mendebarkan hatiku..
di pegang kaki kanannya semakin kuat dia menangis
sehingga disangka kami kakinya patah.
mau ye tidak.. bengkak semacam jer,,
( penyebabnya tidak sempat untuk kami fikirkan. dalam otak masa tu nak g klinik jer,, huhuh )
bersiap sedia ke klinik..
start kete..
bukak air cond..
masuk lam kete...
sunyi...
( dalam hatiku dah nak gelak.. sbb aku tau budak ni mmg x tak tahan panas.. tapi bila sentuh je kaki tadi dia masih lagi menangis.. tp tidak sekuat sebelumnya..)
kete bergerak...
shaakir diam.. menikmati air cond agaknya..
sampai2 klinik tutup..
shaakir dibogelkan. mana tau kot2 ade makhluk kecil dalam bajunya..
puas belek2.. tiada jejak makhluk kecil tersebut..
di agah2 tersenyum budak itu..
lega hatiku.. wakakakkaka..
maka keputusan di ambil untuk pulang saja..
tiba-tiba ternampak makhlus kecil itu berlegar2 di kepala shaakir..
mungkin itu la penyebab dia menjerit sedemikian rupa..
penyebab yang kecil membawa kesan yang sangat menakutkan..
huuhuhuhu..
alhamdulillah sangkaan kami meleset sama sekali,
bengkak kaki disebabkan otot yang keras dek kerana tekanan sewaktu dia menangis...
nasib baik...
sampai umah..
jiran tanye..
macam ner..
bila di ceritakan digelaknya..
katanya.. '' pandai shaakir wat lawak''
dan aku jawab '' lawaknya menjadi.. '' tapi lawak kasar weiiiii
aku tak salahkan shaakir.. nak wat mcm ne..
dia x pandai nak cakap.. sakit pe.. sakit kat mane..
pas ni kami kene lebih hati2 dan lebih memerhatikannya..
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

2 comments:

  1. Semoga semakin hari..bertambah ceria melayan kerenah Shaakir.. :)

    ReplyDelete
  2. tq.. Muhammad shaakir mmg menceriakan hidup semua ahli keluarga saya.. hihihi

    ReplyDelete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails