Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

PaNcA InDeRa

kita diberi tangan untuk bekerja
bekerja bukan sebarangan kerja..
kita di hadiahkan kaki untuk bergerak
bukan ke sebarangan destinasi

kita di anugerahkan mata untuk melihat
melihat kepada semua ciptaan ALLAH
kita dikurniakan hidung untuk mengesan bau..
bau bauan yang sedap di hidu akan sangat dikesan
dan kita di ciptakan dengan adanya dua belah telinga..
untuk mendengar..
bukan mendengar lagu semata-mata..

pernahkah kita terfikir dengan nikmat yang dianugerahkan oleh ALLAH kepada kita ini kita gunakan sepenuhnya? ada manusia yang menggunakan semua kurniaan ALLAH untuk jalan kebaikan.. ada juga dikalangan kita yang tersasar dari landasan sebenar..
setiap ciptaan itu mempunyai hikmah disebaliknya yang mungkin kita tidak pernah untuk ambil tahu..
mengapa ALLAH ciptakan sepasang kaki.. mengapa sepasang tangan.. mengapa sepasang mata..mengapa satu saja mulut hidung, dan hati.
bagaimana kalau yang satu dijadikan dua.. yang dua dijadikan satu??? apa kesan nya?
untuk makan.. kita perlukan gabungan satu tangan dan satu mulut. bayangkan kalau ada dua mulut...
untuk bergerak.. kita ada sepasang kaki.. katakanlah ade satu je kaki.. ape kesan? boleh bergerak.. tp??? senang ker seperti orang bergerak dengan 2 kaki?? tidak bukan??
mengapa ada dua telinga? kenapa perlu denganr menggunakan kedua2 telinga? ade ke orang guna satu telinga untuk mendegar? bagaimana kesan yer?? adakah masuk telinga kiri dan keluar ke telinga kanan atau sebaliknya?
kenapa lidah manusia satu? sedangkan buaya lidahnya bercabang.. banyangkan manusia lidah bercabang.. ape kesan yer.. mulut satu.. lidah mesti satu.. satu mulut pun kene ada dua telinga.. bayangkan kalau kalau ade banyak mulut... berapa telinga yang perlu ada..


entah ape aku merepek petang hari ni.. pape pun aku saje je nak tambahkan entri baru jer.. pendek kata apa yang ALLAH anugerahkan kat kite ni mesti la kite gunakan sepenuhnya.. dan semestila digunakan untuk jalan kebaikan.. tau.. kite ni manusia biasa.. kadang2 berlaku saja khilaf.. tapi tak bermakna kita mengabaikan kurniaan ALLAH.. gunakan lah sebaik mungkin..
kalau ade dua.. gunalah dua.. kalau ada satu.. guna lah satu.. satu ke dua banyak beza yer..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails