Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

SiHaT AnAkKu SiHaT




Muahahahahha..
mood 2011...
nak berblog je keje..
macam-macam nak cerita... hihihih..

semalam..
balik umah.. ma cakap..
'' tu.. budak tuh.. ketar ketar ke diri '' sambil memuncungkan mulut ke arah budak kecik yang tengah lena tidur...
aku pun tanya ngape lak? p dekat tengok anakku yang beh je tido...
aku pun tanya.. dia dah makan ker??
ma cakap.. itu lah.. suke sangat dapat makanan baru.. sampai ketar2 ke diri tgk sudu.. hahahhaha

walaupun baru lima bulan tok ma dia dah ajar2 makan makanan lain selain susu.
mula tu aku takut jugak..
kata org baby kene tunggu lepas 6 bulan baru bleh bagi makanan lain
takut perut rosak la.. ape la... huhuhu
tapi menurut kata orang tua-tua.. anak-anak dulu 3 bulan 4 bulan pun dah makan nasi lecek..
aku sendri pun dulu ma suap nasi lecek juge... hahhahaha..
ye lah.. kadang-kadang memang kajian perubatan mungkin betul..
tapi pengalaman-pengalaman orang lama kene ambil kira jugak..

kalau ikutkan memang la aku nak tunggu je sampai anakanda berusia 6 bulan..
tapi memandangkan dia macam tak cukup kenyang jer.. asyik nak hisap jer..
kesian pulak.. sampai menangis-nangis..
jadi keputusan yer...
petang isnin baru ni p kedai..
ape yang terlintas kat fikiran aku..
nestum.
ye la dulu-dulu aku suke gak cilok nestum adik aku..
sedap la katakan.. mungkin anakku juga menyukainya.. hihihi
rupenya sekarang ni dah tukar jadi Carelac ( atau memang dari dulu ini namanya???)
banyak plak perisanya..
ada beras merah, gandum, madu la..
bila dok pikir kejap anak aku ni minum susu soya..
so mungkin makanan tambahan nya juga perlu berasaskan soya jugak..
aku ambik je la yang jenis beras dengan soya..

hmmm...
bila dia dah makan..
aku cuma mendoakan kesihatan serta tumbesaran yang baik untuknya...
akan datang banyak lagi makanan yang akan aku bikin untukknya..
variasi..
supaya dia tidak jemu dengan menu hariannya..
macam kita gak..
kalau hari-hari makan nasi kerabuuuuuu jer...
sekali sekala nak juge makan nasi lemak pok loh ker,,,
roi lebak ker?? hak hak hak...



nampaknya kene cari buku-buku berkaitan pemakanan bayi nih.. banyak mende nak kene tahu ni.. tak kan semua nak harapkan orang tua?? maklumlah amalan orang dulu-dulu banyak bercanggah dengan perubatan moden.. aku pun kadang-kadang konpius mana mau ikut daa???
huhuhuhu





kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

2 comments:

  1. liza, nanti beli nestum yang beras merah..tu mmg sedap..terangkat rasanya hihii

    ReplyDelete
  2. oooo.. bleh eh?? nanti try yg tu lak... takut gak kalau dia alergy ke ape ker..

    ReplyDelete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails