Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

TeRkOnE DeN..











hihihi.. malas nak tulis banyak.. kejadian berlaku pada 22022011 bertempat di dewan badminton Indera Mahkota setelah secara sengaja mengalahkan bg sam n bro nizam...
eeiiiiii.. x terduga gua juge terkone... muahahahhaha..
who next???? jaga jaga aaa.....
kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

BaRu NaK Pk PaSaL KaWeN

wohooooooo... penat penin seh... masih lagi nak curi masa... nak tulih blog.. hahahhaa.. baru semalam dengar ustaz zahar.. lepas ni kene banyak sedekah lagi la aku.. heheheh...
hari ni... heheheh,, hari ni kalau ikutkan sejarah adalah hari kelahiran aku.. wawawaa..
dah 25 tahun.. alhamdulillah ALLAH masih panjangkan umurku sihat walafiat demi menjaga keluarga dan mendidik anak tersayang..

bangun pagi dapat ucapan hari lahir dari yang tersayang.. hihihi tahun ini dia betul2 orang pertama.. ekekekke.. macam bese la rutin harian bermula.. 25 tahun dah.. paling menggembirakan dapat melihat wajah-wajah tersayang... bahagia... semoga ia berpanjangan ke akhir hayatku..

hmmm... kalau ikut tajuk kat atas... teringat masa sekolah dulu-dulu..lepak2 ngan member baik.. duk citer pasal cita cita masing2.. seronok sangat.. kalau ikutkan perancangan zaman dolu kala.. aku nak pk pasal kawen ni masa umur 25 tahun.. ahahaksss... ye la.. masa tu kan tgh duk amik STPM.. dok pk nak sambung belajar.. so kira punya kira habis belajar plus lagi pengalaman kerja setahun dua.. beli kete beli rumah bagai... impianya nak dapatkan harta sendri dulu la.. wakkakakak...

tup tup habis sekolah.. dah keje part time.. masa tu masih berkobar nak sambung belajar nih.. dalam masa yang sama masih lagi keje.. dapat lak part time kat libry nih.. dalam masa yang sama dapat tawaran melanjutkan pelajaran ke sebuah universiti.. disebabkan keadaan masa tu.. aku telah membuat keputusan untuk menangguhkan pelajaran aku.. so bermula lah aku bekerja sebagai pembantu perpustakaan di uia kuantan ini... dan aku rasa ini adalah keputusan yang tepat.. takut juga salah membuat keputusan.. tapi Alhamdulillah.. ALLAH permudahkan segalanya..

hihihi.. so sekarang.. semangat nak belajar masih lagi ada.. di sertai juga dengan dorongan rakan dan yang tersayang.. cuma bergantung kepada komitmen aku saje.. mana tidak.. dengan suami anak dan kerja yang menuntut komitmen yang tinggi.. so aku kene lebih belajar untuk membahagi kan masa kalau betul2 nak sukses macam idola aku.. heheheh bg sam ler.. salute dengan cara dia,, bahagikan masa.. dengan kerja keluarga.. kawan2.. dan partime kaki pukul... hahahha...

ngeh3.. kalau sekarang baru nak pk pasal kawen.. aku tak tahu la ape yang aku buat sekarang.. bagaimana pulak kehidupan aku.. mungkin aku dah jadi kaunselor atau seorang tenaga pengajar agaknya.. hiihih.. pape pun macam yang selalu aku cakapkan.. kita hanya mampu merancang.. hanya ALLAH yang menentukan.. so.. aku terima apa yang ditakdirkan untukku.. walau tidak seperti yang aku rancangkan.. dan ternyata ini yang lebih baik untuk aku...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

TaK CuKuP DuA TaNgAn la la la~~~

wakakkakaka.. wahhhh aku pun tak tau ape yang membuatkan aku cukup sibuk minggu nih... tapi mmg aku rase sebok sangat lah... huauhuhauhua... mungkin sebab baru mula dengan aktiviti membawa bekal.. pagi masak.. makan pagi.. makan tgh hari... hidupku seharian dalam libry.. balik rumah layan anak.. sambil kemas-kemas lipat -lipat ape yg patut.. gosok baju tidurkan anak.. masak skit kalau ade yg nak makan.. peh tu kalau x keje malam.. kalau ade CD ke DVD best leh layan.. kalau x de terus tido.. bangun pagi masak balik.. bla bla bla.. begitu la rutin harian untuk hari bekerja.. perasaan aku?? hmmmm gembira.. walaupun penat.. x de la terasa sangat..hahahhaha

Saat ini meja tengah bersepah.. aku curi masa kejap nak tulis entry ni.. sbb aku tak tau nak mula kan yang mana dulu.. walaupun x tau mana nak mula dulu aku dah nampak apa yang aku patut buat.. hihihi.. cuma nak sentuh yang mana dulu je.. bila dah sentuh nanti aku takut x behenti lak.. wakakkaka.. banyak mende nak kene settle kan.. perasaan aku??? seronok.. sebab ramai yang nak membantu sama-sama menyettlekan semua benda. semangat untuk bekerja lebih.. wawawawa

ha... hujung minggu saat yang dinanti.. walaupun dah ada aktiviti rutin yang menanti.. arggghhhhh tak sabar rase yer.. sok nak shoping... sampai tak cukup dua tangan...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

PeNyEjUk HaTi

kini aku percaya.. kata orang kalau kita ada permata hati kita akan lebih bahagia dalam hidup kita.. permata hati maksud aku pada mereka yang bujang perlu ada pasangan.. pada mereka yang berpasangan perlu ada anak, itu pun kalau di anugerahkan oleh yang maha kuasa.. kita bukan sesiapa untuk menentukan perjalanan hidup kita.. kita hanya mampu membuat perancangan yang sesuai dengan garis panduan agama.. yang menentukan hanyalah ALLAH semata.

yup.. bukan senang nak mengharungi hari-hari yang penuh dugaan cabaran provokan.. kita patut bersyukur kerana diberikan kesabaran dan keimanan, walaupun tidaklah sebegitu hebat seperti Rasul2nya. kita masih lagi mampu meneruskan kehidupan dengan baik, kerana apa?? pasti ada pendorong dibelakang kita yang membuatkan kita mampu untuk mengharungi.. kita manusia biasa yang tak mungkin akan tahan dengan semua dugaan kalau di biarkan berterusan sendiri.. perlu ada pendorong di samping penasihat dibelakang kita. benar Allah tidak akan menduga hambanya setaraf dengan kemampuan masing-masing.

aku?? semakin aku meneroka dunia ini semakin banyak masalah yang aku temui.. semakin banyak masalah yang aku temui semakin yakin aku untuk menjalani kehidupan ini. semua ini membuatkan aku lebih berani.. lebih tabah lagi.. lebih matang.. bukan mendabik dada, bukan syok semata2.. mgkn cara masing-masing berbeza namun kadang kala kita mempunyai matlamat yang sama. mungkin masa yang bakal menetukan segalanya.. semoga ALLAH Sentiasa bersama.. insyallah kita akan selesa.









mereka permata penyejuk hati.. membawa kegemberian .. semoga ia sentiasa bersama ke akhir hayatku. semoga ALLAH memberkati kami. amin....kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

TeGuRaN ITu PeRLu.. SeLaLu!!

sedar tak sedar dah 3 tahun aku kerja..
sedar tak sedar kat tempat keje ni lah aku mencari rezeki..
sedar tak sedar semua yang aku impikan dan cita-citakan sedikit demi sedikit sudah tercapai..
sedar tidak sedar 3 tahun juga aku melakukan kesalahan yang sama.. aduh!!!!

walaupun kesalahan yang bukan la dalam kategori serius, namun dari sudut pandangan aku.. sekecil2 kecil kesalahan aku kalau tidak di tegur akan menjadi satu barah yang bakal merosakkan aku nanti.. citer pasal keje aku.. hari hari aku buat keje yang sama.. hari hari juga aku telah mempraktikkan yang salah.. hari hari juga aku memperbetulkan yang betul.. adoiiii bayangkan aku menjadi guru pada yang tak tahu.. haru wehhhhh.. aku dah salah.. ajar pulak ilmu yang salah... pah cerohhhh saloh... wawawawa.. nasib la ada insan yang terperasan akan kesalahan ku itu.. di tegur, diperbetul dan diperingatkan kembali..

alangkah terkejutnya aku.. 3 tahun.. bukan jangka masa yang singkat.. huiiiiii... ralat.. alhamdulillah.. itu la guna kerja berkumpulan.. itu la guna ada senior/junior.. itu lah guna teguran.. itu lah guna keberanian.. dan itu lah guna persepakatan dan kerjasama.. '' apa yang penting??? '' kerjasamer!! '' hihihih...
trimass kepada mereka-mereka yang sudi untuk menegur serta meperbaiki kesalahanku. pada aku mereka mereka ini merupakan orang yang bagus.. berani untuk menegur.. macam ustaz kazim cakap
'' orang yang berani menyuarakan pendapat serta teguran adalah orang yang bagus. '' aku pun tak reti sangat nak huraikan ape yang dia cakap.. ape yang aku tau.. bukan senang kita nak jadi seorang yang berani..

yang penting aku sangat menghargai segala teguran demi memperbaiki segala kesalahan untuk meningkatkan lagi produktivi kerja aku.sambil itu dapat memudahkan kerja orang lain..kerna aku suka kerja aku..aku sayang kerja aku.. teguran itu perlu.. dan harus selalu!! orang ganu kate.. tegor slalu..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails