Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

BaRu NaK Pk PaSaL KaWeN

wohooooooo... penat penin seh... masih lagi nak curi masa... nak tulih blog.. hahahhaa.. baru semalam dengar ustaz zahar.. lepas ni kene banyak sedekah lagi la aku.. heheheh...
hari ni... heheheh,, hari ni kalau ikutkan sejarah adalah hari kelahiran aku.. wawawaa..
dah 25 tahun.. alhamdulillah ALLAH masih panjangkan umurku sihat walafiat demi menjaga keluarga dan mendidik anak tersayang..

bangun pagi dapat ucapan hari lahir dari yang tersayang.. hihihi tahun ini dia betul2 orang pertama.. ekekekke.. macam bese la rutin harian bermula.. 25 tahun dah.. paling menggembirakan dapat melihat wajah-wajah tersayang... bahagia... semoga ia berpanjangan ke akhir hayatku..

hmmm... kalau ikut tajuk kat atas... teringat masa sekolah dulu-dulu..lepak2 ngan member baik.. duk citer pasal cita cita masing2.. seronok sangat.. kalau ikutkan perancangan zaman dolu kala.. aku nak pk pasal kawen ni masa umur 25 tahun.. ahahaksss... ye la.. masa tu kan tgh duk amik STPM.. dok pk nak sambung belajar.. so kira punya kira habis belajar plus lagi pengalaman kerja setahun dua.. beli kete beli rumah bagai... impianya nak dapatkan harta sendri dulu la.. wakkakakak...

tup tup habis sekolah.. dah keje part time.. masa tu masih berkobar nak sambung belajar nih.. dalam masa yang sama masih lagi keje.. dapat lak part time kat libry nih.. dalam masa yang sama dapat tawaran melanjutkan pelajaran ke sebuah universiti.. disebabkan keadaan masa tu.. aku telah membuat keputusan untuk menangguhkan pelajaran aku.. so bermula lah aku bekerja sebagai pembantu perpustakaan di uia kuantan ini... dan aku rasa ini adalah keputusan yang tepat.. takut juga salah membuat keputusan.. tapi Alhamdulillah.. ALLAH permudahkan segalanya..

hihihi.. so sekarang.. semangat nak belajar masih lagi ada.. di sertai juga dengan dorongan rakan dan yang tersayang.. cuma bergantung kepada komitmen aku saje.. mana tidak.. dengan suami anak dan kerja yang menuntut komitmen yang tinggi.. so aku kene lebih belajar untuk membahagi kan masa kalau betul2 nak sukses macam idola aku.. heheheh bg sam ler.. salute dengan cara dia,, bahagikan masa.. dengan kerja keluarga.. kawan2.. dan partime kaki pukul... hahahha...

ngeh3.. kalau sekarang baru nak pk pasal kawen.. aku tak tahu la ape yang aku buat sekarang.. bagaimana pulak kehidupan aku.. mungkin aku dah jadi kaunselor atau seorang tenaga pengajar agaknya.. hiihih.. pape pun macam yang selalu aku cakapkan.. kita hanya mampu merancang.. hanya ALLAH yang menentukan.. so.. aku terima apa yang ditakdirkan untukku.. walau tidak seperti yang aku rancangkan.. dan ternyata ini yang lebih baik untuk aku...kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

3 comments:

  1. Selamat menyambut hari ulangtahun kelahiran Lieza..semoga bahagia disamping yang tersayang. Menuntut ilmu itu wajib dalam Islam.. Baik menuntut ilmu rumah tangga atau yang lain-lain pun sama jugak. So..bila nak sambung lagi? hehe...

    ReplyDelete
  2. Selamat hari lahir..belated wish..moga tercapai apa yang diimpikan dan diberkatiNYa..amin

    ReplyDelete
  3. amin.,.. thanks puan puan.. insyallah kalau keadaan mengizinkan hujung thn ni la kot? ekekkee

    ReplyDelete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails