Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

PeNyEjUk HaTi

kini aku percaya.. kata orang kalau kita ada permata hati kita akan lebih bahagia dalam hidup kita.. permata hati maksud aku pada mereka yang bujang perlu ada pasangan.. pada mereka yang berpasangan perlu ada anak, itu pun kalau di anugerahkan oleh yang maha kuasa.. kita bukan sesiapa untuk menentukan perjalanan hidup kita.. kita hanya mampu membuat perancangan yang sesuai dengan garis panduan agama.. yang menentukan hanyalah ALLAH semata.

yup.. bukan senang nak mengharungi hari-hari yang penuh dugaan cabaran provokan.. kita patut bersyukur kerana diberikan kesabaran dan keimanan, walaupun tidaklah sebegitu hebat seperti Rasul2nya. kita masih lagi mampu meneruskan kehidupan dengan baik, kerana apa?? pasti ada pendorong dibelakang kita yang membuatkan kita mampu untuk mengharungi.. kita manusia biasa yang tak mungkin akan tahan dengan semua dugaan kalau di biarkan berterusan sendiri.. perlu ada pendorong di samping penasihat dibelakang kita. benar Allah tidak akan menduga hambanya setaraf dengan kemampuan masing-masing.

aku?? semakin aku meneroka dunia ini semakin banyak masalah yang aku temui.. semakin banyak masalah yang aku temui semakin yakin aku untuk menjalani kehidupan ini. semua ini membuatkan aku lebih berani.. lebih tabah lagi.. lebih matang.. bukan mendabik dada, bukan syok semata2.. mgkn cara masing-masing berbeza namun kadang kala kita mempunyai matlamat yang sama. mungkin masa yang bakal menetukan segalanya.. semoga ALLAH Sentiasa bersama.. insyallah kita akan selesa.









mereka permata penyejuk hati.. membawa kegemberian .. semoga ia sentiasa bersama ke akhir hayatku. semoga ALLAH memberkati kami. amin....kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

5 comments:

  1. aikk..ngaper gambo epul sedih je? Liza..kena cari gambar ceria sikit..hehe.. Gambar no. dua..saya suka..alaa tomeinye..

    ReplyDelete
  2. hahahha.. saje je letak gambo tu.. kelako.. dua2 bukan perasan pun org snap gambo dia.. wakakakkaka
    x per2. next entry..

    ReplyDelete
  3. sungguh tersentuh membaca entry liza ni....
    sesungguhnya ia membuatkan kak ros rasa bersyukur dengan apa yang dimiliki.....semoga Allah sentiasa meRahmati dan memberkati hidup kita....AMINNNNN

    ReplyDelete
  4. aminnnnnn
    hihihi.. thanks kak ros.. secara tak langsung kita sama2 mengingati.. dan tidak alpa.. saya tak berniat untuk menyentuh hati sesiapa.. just menzahirkan apa yang saya rasa saya patut kongsi bersama.. ekekekke

    ReplyDelete
  5. haiii..semakain membesar sebagai johan...TokKi lum timang lagi ni ishh..

    ReplyDelete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails