Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

TeGuRaN ITu PeRLu.. SeLaLu!!

sedar tak sedar dah 3 tahun aku kerja..
sedar tak sedar kat tempat keje ni lah aku mencari rezeki..
sedar tak sedar semua yang aku impikan dan cita-citakan sedikit demi sedikit sudah tercapai..
sedar tidak sedar 3 tahun juga aku melakukan kesalahan yang sama.. aduh!!!!

walaupun kesalahan yang bukan la dalam kategori serius, namun dari sudut pandangan aku.. sekecil2 kecil kesalahan aku kalau tidak di tegur akan menjadi satu barah yang bakal merosakkan aku nanti.. citer pasal keje aku.. hari hari aku buat keje yang sama.. hari hari juga aku telah mempraktikkan yang salah.. hari hari juga aku memperbetulkan yang betul.. adoiiii bayangkan aku menjadi guru pada yang tak tahu.. haru wehhhhh.. aku dah salah.. ajar pulak ilmu yang salah... pah cerohhhh saloh... wawawawa.. nasib la ada insan yang terperasan akan kesalahan ku itu.. di tegur, diperbetul dan diperingatkan kembali..

alangkah terkejutnya aku.. 3 tahun.. bukan jangka masa yang singkat.. huiiiiii... ralat.. alhamdulillah.. itu la guna kerja berkumpulan.. itu la guna ada senior/junior.. itu lah guna teguran.. itu lah guna keberanian.. dan itu lah guna persepakatan dan kerjasama.. '' apa yang penting??? '' kerjasamer!! '' hihihih...
trimass kepada mereka-mereka yang sudi untuk menegur serta meperbaiki kesalahanku. pada aku mereka mereka ini merupakan orang yang bagus.. berani untuk menegur.. macam ustaz kazim cakap
'' orang yang berani menyuarakan pendapat serta teguran adalah orang yang bagus. '' aku pun tak reti sangat nak huraikan ape yang dia cakap.. ape yang aku tau.. bukan senang kita nak jadi seorang yang berani..

yang penting aku sangat menghargai segala teguran demi memperbaiki segala kesalahan untuk meningkatkan lagi produktivi kerja aku.sambil itu dapat memudahkan kerja orang lain..kerna aku suka kerja aku..aku sayang kerja aku.. teguran itu perlu.. dan harus selalu!! orang ganu kate.. tegor slalu..kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails