Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

MaNiSnYa MaDu | sebuah rumah sebagai hantaran

panas panas panazzz...
muahahhaha...
mesti ramai yang hangat dengan ini tajuk..
hihihi..
tapi bukan tujuan aku nak mencetus kontroversi,,
cuma...
cuma ape yek??
tertarik baca kat paper tu je..
macam2 isteri dapat ..
baru baru ni keluar pulak citer pasal akan tiga isteri akan dapat hadiah sebuah rumah setiap seorang selepas isteri keempat mendapat hantaran sebuah rumah juga..

pasal siapa ni?
tentulah pasal selebriti Salih Yaacob aka abg chem eh?? DJ radio tu??
kikikiki..

bertuah isteri isteri. pandangan kasar aku la
manakan tidak.. sorang dapat kereta
yang lain mesti akan menyusul juga hadiah yang sama..
itu yang diwar warkan dalam akhbar untuk tatapan semua.
realitinya.. aku tak tahu.
tak perlu la nak sebok kot betul ke tak?
tumpang gembira je la dengan kebahagiaan orang.
kalau dah itu membuatkan mereka bahagia?
kita mana la tahu situasi mereka?
kita tidak berada di tempat mereka.
jadi tak perlu berlebih lebihan mencaci mengata.
pandangan aku yang tak seberapa ni la..
hihihihi

lagi tertarik aku bila membaca penerangan
dari penceramah bebas Datuk Hassan Mahmud Al Hafiz :

antara yang menarik ialah:
  • poligami bukan satu galakan dan lelaki yang ingin berbuat demikian mesti membuktikan dia layak dan berkemampuan menyara semua isteri dan anak serta mempunyai tujuan baik iaitu bukan untuk menganiaya isteri.
  • Syarat kelayakan berpoligami diluluskan pejabat agama. Antara yang tidak dibenarkan berpoligami ialah mereka yang tiada rumah sendiri, sebaliknya menyewa, bergaji kecil dan berhutang,” katanya
  • Mengenai kenyataan bahawa isteri yang membenarkan suami berkahwin lagi akan mendapat payung emas di syurga, beliau berkata, ia hanya kata-kata sedap mulut
  • ''Berpoligami bukan setakat memberi kasih sayang dan nafkah zahir batin, tetapi lelaki perlu berlaku adil. Perlu dikaji sebab lelaki itu ingin berkahwin lagi. Nabi Muhammad SAW berpoligami dengan mengambil wanita kematian suami akibat peperangan. Hanya seorang wanita yang dikahwini anak dara iaitu Siti Aisyah,” katanya.
sumber rujuk : poligami bukan satu galakan



heeeeeeee
T__T




kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails