Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

iBu IbU iBu AyAh || BaPa || WaLiD || AbI || PaPa || aBaH

Semalam..
kat radio..
kat tv..
kat akhbar...
heboh...
memperkatakan tentang hari...
hari apa??
hari untuk semua lelaki yang bergelar ayah, papa, bapa, abah, abi, walid dan sebagainya..

tapi aku???
buat tak tahu saja...
orang duk sebok2 wish sana sini..
aku senyum aja...
adik aku beria belikan kek untuk abah aku..
aku tumpang makan saja..
( sedap pulak kek tu )

kenapa??
kenapa aku macam tak de perasaan saja?
kenapa ye?
hurmmmm....


aku pernah dengar ada sumber mengatakan haram menyambut hari ibu..
kerana sebab berkait dengan akidah kita. bla bla bla...
korang sila tanya pak cik google pasal ni
so.. sama jugak la kes dengan hari bapa ini..
tapi ada jugak org kata tidak mengapa untuk meraikan hari hari tersebut..
apa yang penting niat perai dan yang dirai...
hurrmmmm...

aku tak de la nak bertelingkah sangat pasal ni..
kerana menurut pendapat aku sendiri..
tak perlu nak tunggu hari tersebut untuk meraikan ibu bapa kita..
mengapa mesti ikut adat dan agama yang bukan islam..
yang kadang kala kalau tak cukup ilmu di dada bisa menyesatkan sesiapa saja.
betul!!! ada mulut yang lantang bersuara..
'' kalau tak tibanya tarikh tersebut manakan datangnya ucapan untuk mereka? ''
hahahha....
jawapan aku..
tepuk dada tanya lah hati..
muahahhahahaha....


lain orang lain ragam,
betul.. jarang ibu bapa mengharapkan sesuatu dari anak mereka..
kadang kala cukup sekadar ucapan.
kadang kala perbuatan dan tutur bicara kita pun dah menunjukkan rasa hormat dan kasih sayang kita pada kedua ibu bapa terchinta..
namun masih ada lagi yang mengatakan sekali sekala ucapan akan menjadi lebih bermakna..
well... kali ini..
tepuk dada tanya selera

aku..
nak ambil jalan selamat,,,
takut jugak kalau meraikan hari yang sama dengan agama lain akan menyebabkan terpesong nanti..
kita mana nak ambil tahu apa yang mereka raikan..
apa yang mereka perjuangkan.. yang kita tahu.. mereka melakukan perkara yang baik..
perkara luaran yang baik..kadang kala banyak menda yang tersirat yang kita perlu kaji dan ambil tahu supaya kita lebih jelas lagi tentang perkara perkara sebgini. peringatan untuk aku dan kamooo...
tetap ingin meraikan lelaki yang bergelar bapa dalam hidup aku..
tapi bukan sama hari dengan hari mereka mereka itu..
kalau semalam mereka meraikan..
aku akan tunggu sehari dua
selepas itu.. atau pun sebelum itu.. ataupun tunggu saja hari hari keraian lain,,
contohnya hari lahir kek.. hari perkahwinan kek..
hahahah.. macam kelakar je bunyi yer..
betul la.. aku perlu ambil tahu lebih berat lagi pasal hari ibu bapa ini.
supaya tak tersalah fakta..







luv both of you..
buat my hubby
( cewahhh.. tukar dari incek suami.. lomantik sket ma.. )
terima kasih kerana belajar menjadi ayah yang baik
semoga menjadi ayah yang soleh dalam mendidik isteri serta anak soleh dan solehah.. kita masih sama sama baru menjadi ibu dan ayah.. perjalan yang mungkin masih panjang untuk kita tempuhi.. semoga ALLAH berikan kesabaran buat kita.. dan permudahkan segalanya.
amin...






kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails