Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

RaWaTaN GiNGiViTiS

aduhhhh....
anakanda masih diserang gingivitis atau dalam bahasa melayu nya radang gusi..
kesian betul. bengkak gusi menyebabkan tenggelam giginya yang makin tumbuh itu.. huhuh
selera makan semakin kurang, doktor kata disebabkan tekaknya yang merah,
sebelum ini telah pun di beri antibiotik.. namun tak sampai seminggu selepas habis antibiotik kuman masih menyerang, menurut kata pakar kanak kanak Yaw, kuman jahat yang agak hebat telah berjaya menyerang anak aku. disebabkan kuman ini hebat dan mampu melawan antibodi bayi maka ia akan menyebabkan mangsa demam dan tidak selera makan. kesian...

Nasib baik aku mengambil tindakan untuk terus bertanya yang pakar.. kalau sebelum ini ke klinik biasa, rawatanya juga biasa biasa sahaja. cakap nya juga biasa biasa sahaja. bukan membandingkan, namun beberapa kali menghadapinya aku pasrah.. mungkin pada yang pernah mengalami keadaan seperti aku akan mengangguk ngangguk dan besrsetuju dengan pandangan ini. kebanyakan dari klinik swasta hanya mengejar patient atau lebih betul lagi.. duit la kot? bukan sekali dua kejadian sama berulang. Syukur aku masih lagi mampu untuk memberikan rawatan terbaik untuk keluarga aku. Namun terfikir juga mereka yang kurang kemampuan, adehhh... malas la.. nak pikir banyak.. bikin stress, aku tidak mampu untuk melakukan apa apa untuk mereka selain mendoakan kesejahteraan orang lain.

sedikit perkara yang aku nak share dengan semua yang membaca.. terkejut juga aku membacanya tadi. mungkin sedikit sebanyak dapat menambah pengetahuan kita. kalau tak kena kita tak cari tahu.. kalau tak baca manakan kita nak tahu??



kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

No comments:

Post a Comment

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails