Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

CPUV & CPC KeMpEn || IkLaN DaRi NuffNaNg

hokey, sila mengerti entri ini dikarang sewaktu hati sedang membakar kepanasan. 

sebelum aku lebih melalut lagi aku nak kongsi sikit berita gembira ngan bloggers sekalian, entri ini hanya untuk mereka yang menjadikan belog sebagai pendapatan sampingan di samping melampiaskan nafsu anda untuk menulis, wahhh bahasa aku!!!! erkkkk. so pada sesiapa yang tak ada hati pun nak jana pendapatan dengan berbelog, sila baca sahaja entri ini, yang mana yang baik sila jadikan amalan, yang tak baik sila buang jauh-jauh! Arasso??  ( hah sudah.. korea pulak ) kenapa dengan kau hari ni lieza oi... grrrrrrrr

tadaaa... berita baiknya.

 sila klik gambar, supaya korang tak perlu la sampai nak hantuk kepala kat skrin untuk tgk detail dalam gambar tuh...


hehehehhe... nampak tak kotak-kotak tu. ha... ade kempen CPUV baru, dan masih on going.. seronok tak terkira la wehhhhh.. tak sabar nak jadi macam budak kecik tuh. and, nak capai mimpi-mimpi yang aku cerita hari tu. hahahahha.. serius, aku memang nakkk okey, kalau tidak aku tidak berusaha untuk update belog, cari bahan, walaupun tidak sampai menyusahkan diri. sebab aku dah cakap  aku berbelog awalnya hanya kerana orang ada belog, dan aku memang suka menulis, tapi dah lama aku tengok ramai je jadikan blogging ni sebagai pendapatan sampingan, jadi apa salahnya aku cuba! kan kan kan? bukan susah pun. tak payah bayar pape, tapi boleh dapat duit. sapa tak nak? aku nakkkkkk... hahahhahaha

jadi please jangan ada pulak yang cakap, ala,,, jangan harap sangat la duit nuffang tu, berblog la secara ikhlas la, bla bla bla, yang mana kata-kata mereka ini meruntuhkan semangat ramai bloggers di luar sana yang nak jana pendapatan mereka. ( mood marah sudah masuk ) serius, kalau korang rasa korang jadikan blog tempat korang kongsi peribadi korang dengan orang ramai, terserah! aku tak marah, kalau korang nak jadikan blog sebagai pendapatan koang pun aku tak  marah! tapi tolong jangan jatuhkan semangat orang lain hanya kerana minat korang yang berbeza, ade je aku tengok, konon tak harapkan duit nuffnag tapi iklan nuffnag tepek merata kat belog depa, ape tu? kalau tak nak tak yah la letak kan? hipokrit! sorry to say, hari ni entah mengapa ayat sedikit pedas panas dan menyentap. adoyaiiiiiii

betul, kite berblog memang la kena ikhlas, tapi kalau dah mende tu boleh jadi pendapatan yang lumayan apa salahnya cuba kan? ramai je aku tgk blogger yang bagi tips dan cadangan atau nasihat atau perangsang yang baik, kan ke bagus begitu? seronok jeeee mata membaca.. lalallala~~~ seronok kan? ada orang support apa yang kita buat? kot ye pun kita buat mende yang salah, jangan la terus hentam saja. nasihat la cara yang lebih baik, kalau tak pandai nasihat, baik diam. kikikikikikiki

okey,, mood sedih pulak,, huhuhuhuhh



 CPC)cost per clik campaigns
These are earnings from banner ad campaigns according to the number of clicks the advertiser bought from your blog at the end of the campaign period.


cuba tengok gambar tu. ade tak sapa-sapa boleh terangkan, kenapa masih di situ dan belum di masukkan ke dalam amaun akaun nuffnag, hari tu penah tanya budak kecik, dia cakap sepatutnya setiap hujung bulan memang akan di kira dan di jumlah ke dalam amaun akaun kita? tapi aku punya sejak 2012 masih di senaraikan di situ.. hohohoh. dah puas tanya pihak nuffnag, tapi aku tak faham dengan jawapan yang diberikan atau depa yang tak paham-paham dengan soalan yang aku tanya berkali-kali,, sedihhhh dan sadiss wooooo... 

paling sedih, budak kecik cakap satu kempen biasa boleh dalam banyakkkkkkk,, tp biasa nuffnag akan hantar email la, tapi kes aku kat tab earning tu memang ada, email tak pernah dapat. so aku nak tanyala ade sape2 yang boleh bagi pencerahan? wakakakkaka... 







pssstt... kalau ada sapa-sapa sentap dengan ayat entri kali ini, sory yer??? tapi betul apa aku cakap, especially pasal mengharap duit nuffnag tu.. wakakkakaka.. kalau kita usaha, tak kan la kita tak berharap apa-apa kan? at least kita sabar dan terus berusaha, itu yang penting, itu pandangan aku la, kalau dapat aku jugak yang senang, kalau tak dapat, aku tak rugi apa-apa pun.... masa tu baru lah boleh cakap, apa kata jadikan belog ni sebagai tempat melampiaskan nafsu menulis aje.. wakakakkaka.. peace!!!!



kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

10 comments:

  1. tumpang tanya jugak..xberapa faham..kalau amaun dah di masukkan dlm akaun kita..dia dah x appear kat list tu eh?? hehe..sy budak baru belajar..ngeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengikut kata rakan blogger yang biasa dapat BE begitu lah... tapi kalau salah, sila la rakan2 lain tolong bagi pencerahan yer???
      mama ila penah dapat BE?

      Delete
    2. eh bukan ke CPUV tu la yg BE (nama samaran dia)?

      saya pon baru lagi pasang nuffnang tapi setakat ni mmg yg CPC tu disenaraikan je kat situ...tapi dalam amaun mmg dia dah masuk...cuma senarai tu je masih kat situ....yg CPUV sampai arini pon tak pernah dapat...huhu sedey

      Delete
    3. kalau ikut blogger yang be dia ribu ribu setahun dia cakap sepatutnya kalau dah masuk list tu dah tak keluar lagi,, dia akan keluar yang baru la... itu yang tak faham tuh... huhuhu

      Delete
  2. haa...lisa pun agak x faham pasal duit nuffnang yang baru tu..mohon pencerahan juga... heee..

    neway, salam kenal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai lisa, kita tunggu kalau2 ada orang bg pencerahan yer???

      Delete
  3. ambaoi... banyaknya cpuv yang tgh 'on going'...
    biar la orang nak kata apa pon. suka hati kita la kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang banyakkkkkkk,,, tapi tak dapat2 jugak hasilnya... huhuhuh
      sedey jugakkkk

      Delete
  4. sy pun tak seberapa paham dgn nuffnang ni. #Sigh

    ReplyDelete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails