Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

Tip- DIY BoKeH

cehhh,, macam hebat je bunyi tajuk entri,, opsss,, jangan salah faham, bukan aku yang nak bagi tip, tapi aku  nak kongsi tip. dan belajar lagi cara nak buat bokeh, seperti yang sedia maklum tahu aku memang minat fotografi, dan memiliki DSLR sendiri. ada la teman lens 50 mm yang baru dibeli. hohoho...

hujung minggu sambil keje kat kounter godek-godek la belog best ejad photopoyo, dia ada citer pasal tip untuk tajuk di atas, klik sini, korang boleh tengok terus cara nak buatnya. aku suka sangat belog ejad ni sebab aku rasa dia guru yang sempoi, jujur, realistik dan mudah difahami. wakakakka...

godek punya godek lagi, ternampak pulak bokeh yang comel tuh,,, bese kan kalau gambar bokeh booolat bulat je kan? itu pun dah terliur tengok... itu kalau korang minat memukul la,, kalau tak paham apa itu bokeh maunya korang tengokkk je gambo tu kan? hahahahah
sila tengok gambar kat bawah...





na.. terliur tak?? tu baru sikit tau.. nak lagi hebat korang tengok kat pak cik gugle eh??? 


serius, memang terliur nengok ye ha... aku pulak jenis yang suka mende2 pelik dan comel begini, aku sukakan kelainan skit, kikikiki,, lain la sangattttt. tambah menyakinkan apabila si ejad mengatakan yang 50 mm memang sesuai sangat ( sebab murah dan mudah dimiliki oleh tukang pukul ) untuk di buat bokeh. so,, aku pun sangat lagi teruja untuk mencubanya, so petang-petang yang panas ini aku godek-godek lagi cara-cara mudah untuk membuantnya, so ini yang aku jumpa.. hope boleh bagi idea buat korang, aku pun tengah cari bahan nak buat gak ni, cari punya cari tak de pun kertas hitam yang boleh di buat kata ejad lagi kertas putih dan cerah tidak digalakkan, so aku jujur dulu, ikut la mereka gunakan kertas hitam, tapi, aku postponed buat mende ni kat rumah atau sehingga aku beli kertas hitam yang sesuai nanti. untuk hari ni aku just cari idea dan blogwalking cara DIy yang betul.. wakakakakka...  bangau lagi aku hari ni,, lalalalalla~~~~








okeh,,, ini yang aku jumpa kat pak cik gugle, macam seronok, tapi kalau tak mula nak buat macam mana nak rasa keseronokan yang sebenar, so.. peringatan untuk diri aku sendiri, mulakan dari sekarang lieza!!!!! jangan banyak sangat membangau! kursus dah pergi, barang dah ada, apa lagi kau nak???? wakakakkaka... 






psttt,,, nanti bila dah siap aku tunjuk kat korang hasil yang aku dah buat okey tak?? jom sapa nak share dengan aku... silakan... ahaksss
 arghhhh baru ni ada p wat shooting amik baju pengantin satu butik nih.. malu la nak tunjuk,,, nanti dah ready aku menunjuk yer... wakakakakka... doa kan aku keyh..




kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

7 comments:

  1. pernah dapat sekali. itupun dia punya assignment susah gila. so, takjadi terima BE tu. heee. mengharapkan BE lain :)

    ReplyDelete
  2. wahhh.memang cantek cantek bokeh nie.tapi pasal edit2 gamba memang tareti:-( untonglaah cik blogger.hehehe.

    ReplyDelete
  3. People talk themselves out of exercising so easily, and the
    opposite can be so easy. You have to find a way to take the tips you learn and make
    maximum use of them. Nothing is more motivating than seeing physical proof of results.



    My blog :: fitness tips articles

    ReplyDelete
  4. Information that informs the public and makes them good citizens is the kind of quality information
    that one can be proud to call news, and
    if it ever goes completely out of style, may the Lord help us, for it will be
    the end of civilization as we know it. The effects
    of what they see, read and hear are having a devastating
    affect on our society today. Due to the recent horrifying terror attacks and other such
    couple of events people want to be aware and alerted of the whereabouts of the nation.


    Also visit my web blog; Latest Daily News

    ReplyDelete
  5. The Updated funny celebrity gossips mostly consists of on the
    scandals of famous or popular celebrities like James waltz dating with
    David Arquette. These make great funny pictures,
    and can be as blatant as the example I just gave, or as simple as a
    spelling mistake. Some programs allow a user to make the same post on multiple websites simultaneously.


    Feel free to visit my page ... Our site

    ReplyDelete
  6. Instead of eating to make yourself feel better
    find other methods to cope. It is important that you realise
    that if you do miss one of your exercise sessions it is not the end of the world.
    Let's say you want to be able to run 10 miles without stopping.

    Here is my page ... fitness tips articles

    ReplyDelete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails