Xxpresi diri anda

TaBuNg

FoLLoW Me I WiLL FoLLoW U

ShOpPiNg WiTh ZaLoRa

helo helo helo...
wahhh dah agak lama menyepi, urghhhhh,, aku sendiri tak faham apa yang aku sibukkan sangat, mungkin terlampau banyak mende nak buat dalam satu masa, jadi aku sendiri tak tahu apa menda sebenarnya yang aku nak lebih dalam hidup. hahaha semua mende nak buat,, semua perkara nak cuba.. alhamdulillah masih sempat bernafas lagi nih. kekekekek

tengok nih... cun tak?

na... cantik tak kasut tuh. GIsa colection. nak tengok lagi? meh aku up lagi gambo nyer.. tengok puas-puas dulu.. nanti aku citer yer..







hurmmm.. okeh, nak citer sket, kisahnya bermula apabila Zalora team komen kat satu blog entri aku nih. tak caye, klik SINI

okeh, bermula dari situ, apabila mereka memberikan baucer sebanyak RM50. dengan syarat mesti beli barang online dengan ZALORA la... hak hak hak. okeh.. mula-mula macam tak caye je. sebab perkara utama aku tak senang nak percaya dengan online bagai ni. sebab? aku sukakan yang real. kalau dapat pegang. test pakai, bau-bau sket barang tuh.. baru decide nak beli, tapi kadangnya semua dah buat, tapi tak beli jugak.. kekekekek bikin panas gurl yang jaga kedai ade lah.. wakakakkka..

tapi.. sebab ZALORA dah bagi baucer, jadi aku pun setuju la nak beli. so merata la aku melihat-lihat ke dalam website ZALORA yang cun melecun tuh. selama ni asik tengok-tengok je.. sekadar tengok dan tengok je la. tapi kali ni tengok ada makna. ahaks...

okey, pertama kali nak beli barang dengan Zalora, aku rasa agak menyusahkan. memang la susah untuk aku yang pertama kali beli barang online. banyak mende yang aku terlepas pandang, walhal semua tatacara yang patut kita buat dah di tulis pun dalam web tu. SILAP aku la tak baca dulu kan... membangauuuu jekkk...

bila dah godek2 web tu, macam -macam la jumpa barang yang aku rasa menarik sangat, tapi di sebabkan budget aku hanya barangan bawah RM 100, jadi aku sort terus, senang korang, tak payah nak sakit hati tengok barang berkenan tapi tak mampu nak milik. kan.. baik sort terus.. dah terang-terang barang yang korang tengok tu korang mampu beli. yang tu aku suka ZALORA punya cara, kekekekek.. kalau setakat cuci-cuci mata ataupun nak aim barang lain boleh ke korang nak tengok, tak jadi kesalahan pun. tengok lah..

then, dah jumpa idaman hati. mula-mula tu rasa serba salah jugak, mana lah tau kot-kot gambaran tak serupa dengan kenyataan. tapi apa aku kesah, kira berbaloi jugak dengan baucer yang aku dapat, baik try je la dulu, and kalau pasal size, memang aku risau jugak, maklumlah kaki jenis aku ni memang tak muat nak pakai kasut pattern vincci yang cute miut tuh.. so aku redah je pilih size biasa yang aku pakai, dan rancangan aku, kalau betul tak muat atau besar, aku boleh test return form diorang. jangan tak tahu, return delivery mereka free, so tak yah risau kalau barang yang korang dapat tu tak memuaskan hati.

masalah berlaku bila aku tak baca habis pun terma yang patut di ketahui oleh buyers, ye la, selok campur tak faham mende. bila tersalah langkah aku ingatkan baucer aku tu kira burn, (dalam hati, tak dapat la kasut baru) tapi jangan risau, ZALORA TEAM sangat senang membantu, email je mereka, mereka akan terangkan apa yang patut kita lakukan. serius aku mula nak give up je. tapi bila ZALORA team banyak membantu, sampaikan lah aku dapat membuat pembelian sehingga memasukkan jumlah yang selebihnya, kemudian kasut tersebut sampai ke opis aku hari tu, aku jadi lega, bila dapat kasut, test and jalan bape langkah, aku senyum sorang. hehehehe.. dalam otak duk fikir... hurmmmm pas ni senang la, shoping je ngan ZALORA, semua hujung jari. mudah, tak panas, sambil duduk je, 

hurmmm.. tak sempat la nak try return form diorang, sebab kasut tu memang sesuai dan elok dengan kaki aku, walaupun ada saja orang menegur, kenapa aku nampak tinggi, serius,,, kasut ini memang tinggi, tapi sangat selesa. tak tergelecok pun, sebab wedges kan??

so, rumusannya.
  • ZALORA macam-macam ada. pilih saja.
  • senang je nak buat pembelian kalau korang baca dulu langkah langkah yang di paparkan dalam WEB mereka.
  • kalau ada masalah sekalipun TEAM ZALORA sedia membantu.
  • tak payah nak susah-susah beratur, berjalan ke sana sini.
  • harga masih lagi standard, nasihat aku kalau nak free postage lebih baik beli lebih dari satu barang, ajak kawan-kawan shoping sekali. 


so??? tunggu apa lagi? terjah la ke ZALORA sekarang, kalau jadi ahli dapat lagi 20% diskaun. menarik la sangat untuk kaki shoping yang jenis tukar barang setiap kali gaji keluar, tak payah korang berebut dekat kedai. tak buang tenaga pun.. wakakakkakaa










kalau suka klik sekali.. kalau tak klik 2 kali;p

4 comments:

  1. Replies
    1. comel kan??? selesa juge... hehehehe jom terjah zalora.com

      Delete
  2. Wahhh ! Besttt nya ! Nak join shopping jugak larrrrr ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. silakan.. jadi ahli dapat diskaun 20%.. heheheh

      Delete

LaGi MeNaRiK Di SiNi

Related Posts with Thumbnails